تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
۰
کد مطلب : ۳۰۱۰۲
در روز میلاد علمدار کربلا انجام شد؛

دیدار مداحان پیشکسوت با پیرغلام اهل بیت، حاج حسین باقری

دیدار مداحان پیشکسوت با پیرغلام اهل بیت، حاج حسین باقری

جمعی از مداحان پیشکسوت و تعدادی از مدیران بنیاد دعبل خزاعی پیش از ظهر امروز با حضور در منزل پیرغلام اهل بیت(ع) حاج حسین باقری با وی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حاج یدالله بهتاش از فراهم شدن مقدمات دیدار با پیرغلامان توسط بنیاد دعبل خزاعی تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد این سنت حسنه ادامه یابد و گفت: روایت شده وقتی کسی به دیدار مومنی در خانه اش می رود، مهمان خداست و به دیدار حضرت حق رفته است.

در ادامه حاج حسین باقری که مدتی است تحت درمان نارسایی قلبی است از همه تشکر کرد و ضمن بیان این مطلب که از پانزده سالگی توفیق خدمت در آستان اهل بیت(ع) را داشته، یاد و خاطره اساتید خود مانند میرزا ابراهیم پرویزیان(نجار) و حاج سیدکمال حسینی را گرامی داشت و به ایشان ادای احترام کرد.

وی به برخی از تالیفات خود در زمینه معارف و اشعار مدح و مرثیه اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در سالهای متمادی به قم و مشهد می رفتیم و اشعار را تنظیم می کردیم و با مشورت علما و بزرگان آنها را منتشر می نمودیم.

این پیرغلام اهل بیت(ع) افزود: تاکنون بیست و هفت جلد کتاب منتشر کردیم که آخرین آنها کتاب «رمضان ماه رحمت» بوده که حاوی مطالبی در قالب نظم و نثر است. بعلاوه کتاب «سیمای مداحان» که مشتمل بر عکس و زندگینامه تعدادی از مداحان و پیشکسوتان است از آثار ایشان بشمار می رود.

حاج حسین باقری ضمن اشاره به خاطره خودش از مداحی در حرم رضوی از برخی مداحان جوان خواست که در انتخاب سبک های خود دقت بیشتری نمایند و ضمن رعایت ادب حضور در مکتب اهل بیت(ع) و پیرغلامان آستان ائمه طاهرین، سعی نمایند اشعار را حفظ کرده و به سبک های سنتی مداحی و ستایشگری پایبند باشند.

در این دیدار حاج مهدی آصفی، حاج یدالله بهتاش، حاج احمد چینی، حاج داوود نورصالحی، حاج سید عطا هاشمی، حاج حمید رمضانپور، حاج محمد صادقی، حاج مصطفی خورسندی، حاج اکبر مهدوی و حاج محسن مرادی حضور داشتند.

حاج حسین باقری در پایان این دیدار اشعاری را در مدح علمدار کربلا خواند.
 

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما