تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۰۰۳۷

دیدار مدیران بنیاد دعبل با پیرغلام اهل بیت(ع) حاج اکبر مولایی

دیدار مدیران بنیاد دعبل با پیرغلام اهل بیت(ع) حاج اکبر مولایی

تعدادی از مدیران بنیاد دعبل خزاعی صبح امروز با پیرغلام اهل بیت(ع) حاج اکبر مولایی دیدار کردند.

حاج اکبر مولایی از پیشکسوتان عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) و از شاگردان حاج محمد مرزوق -بنیانگذار سینه زنی سنتی تهران- است.

حاج اکبر می گوید از حدود سال ۱۳۳۳ –یعنی حدود ۱۵ سالگی- با اجازه اساتید و بزرگان، رخت مداحی پوشیده و خادم آستان اهل بیت(ع) بوده است. او که در قدیم به «چهارپایه خوان» در محدوده بازار معروف بوده، یادی از اساتید آن زمان می کند و از مداحان جوان می خواهد که همواره با وضو باشند و ذکر حق از زبانشان دور نشود. وی همچنین حفظ احترام بزرگترها و ایجاد عرصه برای جوان تر ها را از لوازم ستایشگری اهل بیت(ع) و رمز ماندگاری می داند.

حاج اکبر مولایی ضمن تاکید بر خودسازی و رعایت اخلاق می گوید: شعرای قدیم مثل مرحوم جودی گاهی چند روز گوشه نشینی می کردند تا شعری برای موسی بن جعفر(ع) بسرایند.

وی در ادامه تاکید می کند که ممکن است خیلی از اعمال مباح باشد ولی مادح اهل بیت(ع) باید از آنها دوری کند و شان خود را حفظ نماید.

این پیرغلام اهل بیت(ع) با انتقاد از برخی مداحان و سبک های مداحی می گوید: بعضی مداحان متاسفانه دنبال سبک ها و موسیقی های غیرایرانی می روند و اشعار نامناسب می خوانند در حالیکه مداح باید سبک داشته باشد و از اشعار وزین و پرمغز استفاده نماید.

حاج اکبر مولایی هم دوره بزرگانی چون: مرشد اسماعیل، مرشد باقر، مرشد ابوالفضل دربندی، حاج اکبر ناظم، مرحوم چاووش، سیدحسن معطر و مرحوم مهاجرانی است و به لطف الهی همچنان در هیئات و مساجد فعال است.

پایان پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما