تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۸۲۳۶

برپایی موکب حضرت فاطمه معصومه(س) در کربلا/پذیرایی روزانه از ۵ هزار نفر زائر اربعین

محمود پارچه باف سه شنبه شب (۲۶ آبان) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص راه اندازی موکب حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر کربلا گفت: سال گذشته این موکب برنامه خود را به مدت هشت روز در شهر کربلا اجرا کرد که طی این مدت به ۲ هزار نفر اسکان داد.

وی گفت: در طول این مدت ۱۰۷ هزار پرس غذای گرم میان زائران توزیع و تلاش کردیم به نحو مطلوب در خدمات رسانی به زائران تلاش کنیم.

پارچه باف گفت: بعد از برنامه موکب در اربعین سال گذشته برنامه ریزی ها برای اجرای برنامه های موکب برای امسال آغاز شد که این برنامه ریزی ها منجر به یک کار تشکیلاتی و دارای چارت شده است.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: کمیته های تغذیه، مالی، فرهنگی و اطلاع رسانی و همچنین حراست از جمله کمیته هایی است که امسال تشکیل شده و با زیرمجموعه های خود اقدام به برگزاری مراسم ها خواهند کرد.

وی افزود: سال گذشته برای اجرای موکب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که همه آن توسط مردم هزینه شد و امسال نیز همه هزینه ها توسط مردم خواهد بود که می توانند کمک های خود را نزد بانک ملی و یا به دفتر موکب واقع در خیابان عمار یاسر اعطا کنند.

پارچه باف در خصوص راه اندازی موکب در امسال گفت: امسال نیز موکب را برپا خواهیم کرد که علاوه بر ارائه خدمات اسکان و پذیرایی اقدام به برنامه های فرهنگی نیز کنیم.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: امسال طلاب حوزه علمیه در چادرهای موکب با برپایی گعده هایی اقدام به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ خواهند کرد و به شبهات جوانان و نوجوانان پاسخ می دهند.

وی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی ما برگزاری مراسم های عزاداری است و در شب اربعین نیز دسته عزاداری موکب حضرت فاطمه معصومه(س) تا حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به اقامه عزا خواهد پرداخت.

پارچه باف افزود: امسال برنامه ریزی کرده این که از گروه های امدادی بیشتری نیز استفاده کنیم که در این زمینه ۲۰ امدادگر خانم و آقا ما را همراهی خواهند کرد.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: شش دستگاه تریلی تجهیزات موکب را اعزام کرده و دو کامیون میوه نیز توسط بازاریان امشب به سمت کربلا اعزام خواهد شد.

وی گفت: دو محل برای استقرار موکب امسال در نظر گرفته که یکی از آنها در محل باب بغداد و دیگری مقابل کنسولگری ایران در کربلا خواهد بود که زمینی تهیه و ایستگاه های صلواتی برپا خواهند شد.

پارچه باف با بیان اینکه موکب حضرت فاطمه معصومه(س) از ۱۵ تا ۲۴ صفر در شهر کربلا دایر خواهد شد گفت: امسال پیش بینی کرده ایم هر وعده ۵ هزار غذا میان زائران توزیع کنیم.

انتهای پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما