تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۸۳۰۷

جدول موکب‌های محور نجف ــ کربلا که ایرانیان در آن حضور خواهند داشت

جدول موکب‌های محور نجف ــ کربلا که ایرانیان در آن حضور خواهند داشت
بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری بیش از سه میلیون زائر ایرانی راهی پیاده‌روی اربعین خواهند شد. در این میان صدها نفر نیز با هدف خدمت به زائران اربعین حسینی راهی عراق شده‌اند و صدها نفر دیگر نیز در حال عزیمت به عراق هستند.

این گروه از خادمان ایرانی اربعین خدماتی از قبیل اسکان به زائران ارائه می‌کنند که شامل برپایی موکب‌ها، تهیه غذای نذری و ارائه محل اسکان و استراحت برای زائران است.

این خدمت بیشتر توسط هیئت‌های مذهبی ایرانی در عراق ارائه می‌شود و تاکنون بیش از 160 هیئت مذهبی ایران راهی عراق شده و اقدامات نصب و راه‌اندازی موکب‌ها را انجام داده‌اند.

همچنین خدماتی از قبیل ارائه محصولات فرهنگی، برگزاری مراسم‌های قرآنی و قرائت زیارت عاشورا و سایر ادعیه نیز توسط خادمان ایرانی اربعین صورت خواهد گرفت و عده‌ای از خادمان ایرانی اربعین نیز مسئول راهنمای زائران و ارائه خدمات اینترنتی در مسیر اربعین خواهند بود.

یکی دیگر از مهم‌ترین خدماتی که خادمان ایرانی اربعین به زائران ارائه خواهند کرد، خدمات درمانی در قالب چادرهای هلال احمر است که در سال جاری با حضور بیش از 400 پزشک در مراسم اربعین این خدمت ارائه خواهد شد.

 در زیر اسامی، محل و موقعیت تعدادی از موکب‌هایی که خادمان ایرانی اربعین در آن حضور دارند ارائه و تصریح می‌شود تعداد این موکب‌ها بیشتر بوده و به زودی اسامی و محل سایر موکب‌ها نیز اعلام خواهد شد.

مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما