تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۷۱۹۸

شناسایی پیکرهای کشته‌شدگان منا در سردخانه‌ها ادامه دارد

شناسایی پیکرهای کشته‌شدگان منا در سردخانه‌ها ادامه دارد
حمید محمدی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه همچنان گروه شناسایی سازمان حج و زیارت در حال شناسایی پیکرهای کشته‌شدگان منا هستند، گفت: نمی‌توانم آماری ارائه کنم اما همچنان در حال شناسایی حجاج کشته شده هستیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر آنها را به ایران بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه 104 جسد روز شنبه و 114 جسد نیز روز یکشنبه به کشور بازگردانده شد، گفت: گروه‌های ایرانی در سردخانه‌ها حضور یافته و در حال شناسایی حجاج کشته شده ایرانی هستند.

به گزارش ایکنا، ایران تنها کشوری است که بعد از پیام مقام معظم رهبری به مسئولان آل سعود، اجازه یافته در سردخانه‌ها حضور داشته و به شناسایی حجاج خود اقدام کند.

سایر کشورها از طریق عکس‌هایی که از اجساد گرفته شده و در اختیار آنها قرار داده می‌‌شود به شناسایی حجاج خود اقدام می‌کنند.

بر اساس گزارش ایکنا همه حجاج ایرانی کارت شناسایی با بندی به رنگ پرچم کشورمان به گردن دارند که همیشه باید آن را همراه داشته باشند.

این کارت شناسایی همچنان به گردن بسیاری از زائران ما بوده و در شناسایی آنها به مسئولان کمک می‌کند، البته برخی از زائران در فاجعه منا کارت خود را از دست داده‌اند اما بند کارت که مزین به رنگ پرچم کشورمان است همچنان به گردن آنها است که موجب اطمینان خاطر مسئولان از ایرانی بودن این افراد می‌شود.

تعدادی زائرانی که این بند را نیز در اثر شلوغی منا از دست داده‌اند کمتر از 10 درصد زائرانی است که جسد آنها هنوز شناسایی نشده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما