تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۷۱۷۶

دوره های آموزشی برای مداحان زنجان افزایش می‌یابد

دوره های آموزشی برای مداحان زنجان افزایش می‌یابد
اکبر نور بهمنی از تشکیل پرونده برای هزار و ۵۰۰ مداح در استان زنجان خبر داد و افزود: برای این تعداد مداح از طریق کانون مداحان زنجان، ابهر، طارم و ماه‌نشان پرونده تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه محرم اظهار داشت: قبل از ماه محرم کلاس برای مداحان برگزارشده است تا عزاداری‌های ماه محرم در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته باشد.

رئیس کانون مداحان استان زنجان بابیان اینکه طی سال‌های گذشته مراسم طشت گذاری قبل از مراسم عید غدیر برگزار می‌شد، تأکید کرد: امسال برای اولین بار مراسم طشت گذاری بعد از عید غدیر خم برگزار خواهد شد زیرا ازلحاظ معنوی برگزاری طشت گذاری در قبل از عید غدیر درست نبود.

نور بهمنی تأکید کرد: با ساماندهی فعالیت‌های مداحان اهل‌بیت(ع) در راستای تربیت افرادی توانمند در این عرصه گام خواهیم برداشت.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری درست و باکیفیت در استان زنجان گفت: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و باید مداحی‌ها درشان اهل بیت(ع) سروده شود.

رئیس کانون مداحان استان زنجان تصریح کرد: در ماه رمضان سال جاری هم کلاس‌های آموزشی برای مداحان به مدت ۴ روز برگزار شد تا مداحان در رشته‌های مختلف به‌روز شوند.

نور بهمنی افزود: توجه به بحث آموزش مداحان باعث ارتقای اصولی و درست مداحی‌ها و عزاداری و درشان اهل‌بیت (ع) می‌شود و همچنین مداحان را با سبک ها و مبانی اصولی مداحی آشنا می‌کند و در این راستا کانون مداحان به برگزاری دوره‌های آموزشی تأکید جدی دارد.

وی با اشاره به اهداف فعالیت کانون مداحان در استان زنجان گفت: اصلاح شیوه‌های عزاداری، سازمان‌دهی دوره‌های آموزشی، نظارت بر عملکرد مداحان در مراسم عزاداری و مجالس ختم از اهداف فعالیت کانون مداحان است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما