تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۱

دوره آموزش تخصصی مداحان رباط کریم برگزار شد

دوره آموزش تخصصی مداحان رباط کریم برگزار شد
در راستای تحقق شاخص‌های سازمان تبلیغات اسلامی، دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) با موضوع جایگاه مداحی با حضور اکبر قربانی، رئیس کانون مداحان، اکبر شاهمرادی، عضو شورای هیئت‌های مذهبی، مداحان، ذاکران و شعرای این شهرستان برگزار شد.

اسدالله قدسی، استاد این دوره در مورد آداب و رسوم و نگرش صحیح به عزاداری، آسیب شناسی مداحی و جایگاه مداحی در توسعه فرهنگ دینی مباحثی را بیان کرد.

این استاد، بیان کرد: مداحان یکی از اقشار تاثیر گذار در جامعه ما محسوب می شوند و علاقه وافر مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث شده تا مداحان، از جایگاه ویژه ای در افکار عمومی جامعه برخوردار باشند.

قدسی ادامه داد: باید سخنانی را قرائت کنیم که از سند تاریخی محکمی برخوردار باشد و از متقن بودن آن مطمئن شد و گاه مشاهده می‌شود که برخی سنت‌های غلط و آداب و رسوم نا صحیح بر خلاف انتظار، نما کرده و تا آنجا پیش می‌رود که به یک معضل فرهنگی و اجتماعی مبدل می‌ شود.

وی با اشاره به مداحی ازدیدگاه امام خمینی رضوان الله علیه، افزود: امام خمینی(ره) احیاگر مکتب عاشورا، بیشترین تاکید را بر برپائی مجالس سوگواری اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) داشته و عملآ به روضه و مداحی در مجالس حسینی اهتمام می ورزیدند حتی در بیانات حضرت امام فرمودند: تمام این وحدت کلمه‌ای که مبدا پیروزی ما شد برای خاطر این مجالس عزا، و این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.

این استاد با بیان رسالت مداحان اظهار کرد: مداحان که منصب معرفی چهره نورانی و والای عترت پاک پیامبرگرامی اسلام(ص) را بردوش گرفته اند، مسولیت سنگینی را برعهده دارند و با ذکر فضایل و مصائب اهل بیت علیهم السلام، مجالس حسینی را گرم و اشک عاشقانه شیعیان آل الله را جاری ساخته، محبت اهل بیت(ع) را چون نهالی در دلها می نشانند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما