تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۷۰۱۷

«مقتل امام حسین(ع)» تا ماه محرم منتشر می‌شود

«مقتل امام حسین(ع)» تا ماه محرم منتشر می‌شود
مرضیه محمدزاده، نویسنده و پژوهشگر کشورمان درباره آخرین اثر در دست چاپ خود گفت: کتاب «مقتل امام حسین(ع)؛ براساس متون کهن» آخرین اثر در دست چاپم است که قرار است از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ برسد و براساس قول‌های این ناشر، به نظر می‌رسد تا ماه محرم‌الحرام به دست مخاطبان برسد.

وی افزود: این کتاب خالی از تحریفات است و سعی شده از منابع معتبر و کهن استفاده شود که در این راستا از کتاب‌هایی چون تاریخ طبری، ارشاد شیخ مفید، مقتل ابی‌مخنف و ... بهره برده و سعی کرده‌ام مقتل صحیحی بنویسم تا عموم مخاطبان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

محمدزاده در ادامه عنوان کرد: مقتل‌های متعددی درباره امام حسین(ع) نوشته شده است و هر یک از نویسندگان سعی کرده‌اند، آنچه صحیح است را به مخاطبان منتقل کنند، اما تلاشم بر این بوده تا همه مقتل‌ها را در کنار هم قرار دهم و به مطلبی که صحیح‌تر بوده و استدلال قوی‌تری دارد، استناد کنم.

وی گفت: این کتاب از زمان حکومت معاویه تا چند سال پس از قیام امام حسین(ع) و عاشورا را به صورت مقتل شامل می‌شود و این کتاب را می‌توان، کتاب منهای تحریف دانست؛ چرا که در بسیاری از مقاتل نوشته شده وقایع تحریف شده بسیاری وجود دارد.

نویسنده کتاب «دانشنامه شعر عاشورایی» با بیان اینکه کتاب یاد شده روزهای آخر چاپ خود را سپری می‌کند، بیان کرد: مقدمه جامع و محکمی به قلم هادی عالم‌زاده بر این کتاب نوشته شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما