تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۵

توزیع رمان «محمد(ص)» در ۱۴۰ سینما/ کم‌لطفی مسئولان سینمایی در حق کتاب

توزیع رمان «محمد(ص)» در ۱۴۰ سینما/ کم‌لطفی مسئولان سینمایی در حق کتاب
با پیگیری ناشر رمان «محمد(ص)» و همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، این کتاب در سینماهای تحت پوشش حوزه هنری که درآنها فیلم «محمد رسول الله(ص)» اکران می‌شود، در حال عرضه است. نویسنده این رمان معتقد است که باید این اثر به طور گسترده‌تری در تمام سینماهای محل اکران «محمد رسول‌الله» به نمایش درآید.

ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده رمان «محمد(ص)» در این باره ضمن گفت‌وگو با ایکنا و با بیان اینکه لازم است قفسه ویژه‌ای برای رمان «محمد(ص)» و سایر آثاری که درباره پیامبر اسلام(ص) نوشته شده در سینماهای محل اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تعبیه شود، عنوان کرد: متاسفانه از پیشنهاد انتشارات مدرسه در توزیع رمان «محمد(ص)» در تمام سینماهای محل اکران فیلم استقبال شایسته‌ای نشده و این رمان تنها در حدود ۱۴۰ سینمای حوزه هنری توزیع شده است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه رمان «محمد(ص)» فیلمنامه اثر هنری «محمد رسول‌الله(ص)» نیست، ولی حمایت هر چه بیشتر از عرضه این رمان در محل اکران فیلم می‌تواند کمک بزرگی برای افزایش شناخت نسل جوان از شخصیت حضرت ختمی مرتبت(ص) باشد، گفت: لازم است قفسه ویژه‌ای برای رمان و سایر آثاری که درباره پیامبر اسلام(ص) نوشته شده در سینماهای محل اکران فیلم تعبیه شود.

این نویسنده با بیان اینکه عرضه رمان «محمد(ص)» در کنار اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» استفاده همزمان از دو عنصر هنری ادبیات و سینما در عرصه تبیین شریعت نبوی است، گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ نبوی باید از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.
وی در پاسخ به اینکه نظرش درباره فیلم جدید مجیدی چیست، اظهار کرد: هنوز موفق به تماشای فیلم «محمد رسول الله(ص)» نشده‌ام، ولی تلاش دست‌اندرکاران فیلم واقعاَ تحسین برانگیز است و امیدوارم این فیلم جوایز بین‌المللی بسیاری را کسب کند.
نویسنده «رمان محمد(ص)» تاکید کرد: من و ناشر این رمان امیدوار هستیم که با حمایت و همکاری هر چه بیشتر تهیه کننده و پخش کننده فیلم «محمد رسول الله(ص)» در ایجاد زمینه پخش رمان در تمام سینماهای محل اکران، شاهد توسعه فرهنگ کتابخوانی حوزه دین باشیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار نسخه از رمان «محمد(ص)» در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا به فروش رفته و ناشر در صدد انتشار چاپ دوم کتاب با ویراستاری جدید است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد همکاری هر چه نزدیکتر اهالی ادبیات و سینمای دینی در راستای اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما