تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۴

ضعف ناظران فیلم محمد رسول‌الله و بی‌توجهی به نکات مذهبی

ضعف ناظران فیلم محمد رسول‌الله و بی‌توجهی به نکات مذهبی
احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی در آخرین پست اینستاگرام‌اش ضمن اشاره به تلاوت غلط آیه قرآن و حذف کلمه آله از صلوات فرستادن گروه کر در فیلم محمد رسو‌ل‌الله آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.

ابوالقاسمی در آخرین پست اینستاگرام‌اش نوشته است: دیروز فیلم بسیار جذاب محمد رسول‌الله، ساخته استاد مجید مجیدی رو دیدم. جای بسیار تقدیر و تشکر داره که ایشون تو این بازار آشفته‌ی موضوعات مختلف برای فیلم‌سازی، دریچه ی جدیدی برای معرفی چهره ی مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) به دنیا باز کردند و جا داره از عوامل سازنده و بازیگران محترم بطور ویژه نیز تشکر کنم.

وی در ادامه نوشته است: گاهی در بعضی قسمت‌ها بر خودم می‌بالیدم چون با توجه به تجربه‌های قبلی در سفرهای مختلف تأثیر ساختن فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی که بسیار مورد استقبال مردم مسلمان دیگر کشورها قرار گرفته بود رو دیده بودم و با خودم می‌گفتم این فیلم خیلی در دنیای اسلام و غیر مسلمانان تأثیر خواهد داشت، اما چند چیز برام شبهه داشت.

این قاری بین‌الملل در ادامه نوشته‌هایش به چند نکته در فیلم رسول‌الله اشاره کرده است: اول و مهم‌ترین اون‌ها این بود که ما در بسیاری از تعاریف و روایات شنیده بودیم که جناب عبدالمطلب جد گرامی پیامبر، چون می‌دانست که محمد آخرین ذخیره رسالت است و می‌بایست از هر نظر محفوظ بماند تلاش فراوانی کرد تا بتواند بانوی عفیفه و پاکدامنی چون حلیمه سعدیه را بیابد تا در شأن این نوزاد برای شیردادن باشد و این همسو است با این اصل که در زیارت‌نامه ائمه آمده که اشهد انک کنت فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهرة و .... به مراتب و بطریق اولی در باره وجود نازنین پیامبر نیز صدق می‌کند یعنی علاوه بر پاک بودن پدر و مادر حتی دایه حضرت نیز می‌بایست از طهارت باطن و ظاهر و اصالت برخوردار باشد که در فیلم به اصالت قومی حلیمه اشاره شد ولی هر چه گشتم، نیافتم که چه ضرورتی داشت که ایشان، با گیسوانی بلند و ... تصویر شود و چرا پیدایش ایشان، یک اتفاق محسوب شد؟ و فقط زنی بود که می‌توانست شیر دهد و فضیلت دیگری نداشت.

ابوالقاسمی در ادامه نوشته است: دوم اینکه در کشوری که در امر تلاوت قرآن در سطح جهان به حق مدعی است، فصیح‌تر از قرائت‌کننده آیات در آخر فیلم شخص دیگری یافت نمی‌شد؟ گذشته از لهجه و صدای غیر هنری، آیا کسی نبود که نظارت کند تا آیه ی قرآن غلط خوانده نشود؟ سوم اینکه امروزه وهابیت تلاش ویژه‌ای در حذف کلمه آله از صلوات دارد و خیلی از کتب اهل سنت در چاپ‌های جدید دانسته و یا ندانسته کلمه‌ی آله را حذف کرده‌اند در این فیلم هم گروه کر دائم تکرار میکنه که صل الله علی محمد صل الله علیه و سلم در صورتی که باید گفته شود صل الله علیه و آله و سلم. البته همه‌ی این‌ها به ضعف ناظرین مذهبی این فیلم برمی‌گردد و از جامعه هنری انتظار نمی‌رود که در مسائل ریز مذهبی نیز تخصص داشته باشند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما