تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۶۱۴۷

ضرورت ارائه مفاهیم دینی در قالب داستان‌های مصور کودک و نوجوان

ضرورت ارائه مفاهیم دینی در قالب داستان‌های مصور کودک و نوجوان
محمدرضا عابدی شاهرودی، پژوهشگر و نویسنده کتاب «اینجا ابدیت» عنوان کرد: مهمترین خلأ در حوزه کتاب‌های دینی، مغفول ماندن ظرافت‌های هنری و جذابیت کتاب برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان است.

عابدی افزود: می‌توان مفاهیم علمی و پژوهشی حوزه دین را نیز با آوردن در قالب داستان و همراه کردن با ظرافت‌های دیداری و نوشتاری برای جوانان و نوجوانان جذاب کرد.

این پژوهشگر همچنین به خلأ استفاده از داستان‌های مصور در کتاب‌های آموزشی و درسی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های درسی کشورهای پیشرفته مشحون از داستان‌های مصور و جذاب هستند و می‌توانیم از این تجربه در متون دینی برنامه درسی ایران نیز استفاده کنیم. بی شک نحوه ارائه مطالب دینی در درک مفهوم آنها تاثیر زیادی دارد.

برگردان زندگی معصومین(ع) در قالب داستان «اینجا ابدیت»
کتاب «اینجا ابدیت» یازدهمین کتاب محمدرضا عابدی شاهرودی، محقق جوان کشورمان است که دارای تحصیلات حوزوی در سطح خارج است. پیش از این کتاب‌های «شیطان»، «آیه‌های مسخ»، «غیب‌نما»، «رهاشده»، کتاب چهارجلدی «مناظرات رضوی»، «در محضر تاریکی» و «شیطان و رازهای هزار ساله» از این نویسنده منتشر شده است.

عابدی در بیان امتیازهای «اینجا ابدیت» گفت: در نگارش این اثر از تکنیک‌های جدید نگارشی، تئوری هنرهای ذهنی و ساختارهای تصویری استفاده شده است. در گزینش داستان‌ها نیز از اتفاقات کمتر شناخته شده و حوادثی که در معرفی هر چه بهتر شخصیت ائمه معصومین(ع) موثر است، استفاده کرده‌ام.

این محقق جوان افزود: کتاب «اینجا ابدیت» درصدد است با مراجعه به منابع معتبر تاریخی، گذاری هر چند کوتاه به ابعاد معنوی و کرامات ائمه(ع) داشته باشد. بر همین اساس قطعاتی واقعی از زندگی معصومین که حاوی مفاهیم عرفانی و معنوی یا ناظر به ولایت تکوینی و کرامانت آن بزرگان است، به شکلی داستانی گزینش و پرداخته شده. بشر صنعت‌زده امروز به معنویت و عرفان، اقبالی بیش از پیش پیدا کرده است، اما گسستن از وحی الهی موجب شده نتایج توهمات بشری را که توأم با نوعی تخدیر و رکود است به نام عرفان معرفی کند. از این رو معرفی ابعاد عرفان وحیانی، آن هم از زبان ائمه(ع) طراوت و تازگی خاصی دارد.

این کتاب هشت داستان با نام‌های از صحرا تا کعبه، معجزه در زندان، راهبان، نشانه‌های امامت، تخت و شیر، حیلت رها کن، گورستان مردگان و دعای باران را دربردارد.

این کتاب به قلم محمدرضا عابدی شاهرودی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۶۰ صفحه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما