تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۶۱۱۹
مراسم هفتگی تفسیر قرآن توسط آیت الله سید محمد ضیاء آبادی برگزار شد

لذت کاری که برای خدا باشد قابل وصف نیست

لذت کاری که برای خدا باشد قابل وصف نیست
مراسم هفتگی تفسیر قرآن توسط آیت الله ضیاءآبادی دوشنبه شب گذشته همچون هفته های قبل در مسجد علی بن علی الحسین(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله ضیاء آبادی را بخوانید:

_ عده ای در دنیا هستند که زندگی دشوار و بسیار نصیبشان می شود و این ها در دنیا به هر کار دست می زنند به مشکل برمی خورند و همیشه به بن بست می رسند. این ها کسانی هستند که مخالف دستورات الهی کار می کنند. عذاب این ها در دنیا کمتر است و در عقبی هم سخت تر و هم مشکل تر است.


- انسان اگر ذکر خداوند را نداشته باشد گرفتار می شود. ذکر یعنی یاد خدا کردن است. ذکر خداوند را زیاد کنید. به یاد خدا باشید. ارزش نماز در این است که به یاد خدا باشید. ذکر خدا دستورات دارد. خداوند می فرماید که زیاد یاد من باشید. باید ببینم که خدا از ما چه می خواهد. خدا در هر جا و هر زمانی از انسان چه می خواهد.

_ هدف از نماز ذکر خداوند است. این نماز عن الفحشا و المنکر است. نمازی که برای خدا باشد و عملی که برای خدا انجام شود جلوی فحشا و منکر را می گیرد. یاد خدا تا زمانی که در کار نباشد انسان نمی تواند کاری را درست کند. خداوند می فرماید که یاد من باشید تا من هم یاد شما باشم.

_ انسان زمانی که قرآن می خواند ولی دل و فکر و زبانش با قرآن نیست باید برخیزد. قرآن تا وقتی مطلوب است که تمام اعضا و جوارح و بدن انسان با قرآن باشد. انسان اگر بداند که خدا شناسی چقدر مزیت دارد هیچ چیزی در دنیا برایشان با ارزش نمی شود.

_ اگر کسی با خدا آشنا شد تمام دنیا با زرق و برقش مانند خاک پا می شود. هیچ لذتی که بدون اینکه رضای خدا در آن باشد لذت نیست . لذت کاری که برای خدا باشد قابل وصف نیست.
مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما