تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۶۲۳

مداحان به رسالت واقعی خود عمل کنند

مداحان اهل‌بیت ظواهر را رعایت کنند
مداحان به رسالت واقعی خود عمل کنند
« آیت الله آمیر سید محمد یثربی» استاد برجسته دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم شب گذشته در نشست با مداحان و شاعران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اظهار کرد: همه مداحان و شعرای این منطقه اهل ذوق و قریحه و انصافا از توانایی بالایی برخوردارند.

وی به جایگاه مهم شعرا و مداحان در دین مبین اسلام بر اساس دیدگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: به فرموده امام صادق هرکس درباره ما شعری بخواند خداوند در ازای هر بیت یک خانه در بهشت به او عطا می‌کند و شرط آن این است که کاری نکنیم که این خانه‌ها ویران شوند.

آیت الله یثربی گفت: مراقب باشید چرا که این زبان شما گاهی می‌تواند به افراد آبرو بدهد و گاهی هم می‌تواند آبروها را ببرد .

رئیس حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه شما مداحان بی‌جهت به ما مدال آیت الله ندهید چون شما که مدال می‌دهید ما باورمان می‌شود و ما هم که باورمان شد مسئله فرعی و اعتقادی مردم را عوضی می‌گوییم و مردم به گناه و زنا می‌افتند و نسل حرام تولید می‌شود و گناه آن هم گردن شماست که مدال آیت الله بودن دادید.

وی افزود: با توجه به اینکه شما مداح و ذاکر اهل بیت سلام الله علیه هستید مراقب باشید که گاهی اوقات با ۵۰ هزار تومان پول زبان شما را نخرند.

رئیس حوزه علمیه آیت الله یثربی با تاکید بر اینکه مداحان باید نشانه‌ای از مداح بودن در ظاهرشان نمایان باشد گفت: یک درخت خوب به بار و میوه آن است شجره طیبه سید الشهدا سلام الله علیه که ما می‌خواهیم بگوییم شاخ و برگ آن شجره طیبه کربلا و عاشورا هستیم میوه‌اش چیست ؟

وی تصریح کرد: بعضی اوقات برخی را می‌بینیم پای منبر که می‌آید تازه می‌فهمیم این آقا مداح و ذاکر است سابق بر این مداحان یک پالتو و یا یک عبا می‌پوشیدند حداقل محاسن‌تان و ظواهر را رعایت بفرمائید.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما