تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۳۴۷۰

آزمون مداحان کاشان برگزار می‌شود

آزمون مداحان کاشان برگزار می‌شود
محمدباقر خندان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گفت: از ابتدای اسفندماه جاری تعداد ۲۰۲ تأییدیه برای نام‌نویسی مداحان کاشان در طرح بهسازی مداحان کاروان‌های عتبات از سوی این کانون صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰ مداح و شاعر آیینی شهرستان کاشان دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: برای بیش از ۵۰ مداح و شاعر آیینی شهرستان در یک ماهه اخیر پرونده مداحی تشکیل شده است.


رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان با اشاره به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات تصریح کرد: این تأییدیه‌ها برای مداحان بیش از پنج سال سابقه فعالیت و صرفا دارای کد عتبات و به‌منظور تکمیل پرونده طرح بهسازی اعزام مداحان صورت گرفته است.

خندان با اشاره اجرای طرح بهسازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند.

به گفته وی، کتب مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) اثر آیت‌الله جعفر سبحانی، رساله آموزشی امام خمینی(ره) تألیف رضا قربانیان، تاریخ امامان شیعه گردآوری مدیریت آموزش بعثه، واقعه کربلا تألیف علی نظری‌منفرد و آداب و آیین مداحی از دیدگاه مقام معظم رهبری و گردآوری مدیریت آموزش بعثه از جمله منابع آزمون کتبی است.

خندان در ادامه افزود: در آزمون شفاهی، احکام، تاریخ، مقتل، عقاید، صحیح‌خوانی قرآن و ادعیه، توانایی در شعرخوانی و مقتل‌خوانی و مداحی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان، ارتقا و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت‌بخشی در اعزام را از اهداف این طرح اعلام کرد.

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان با اشاره به برگزاری آزمون در نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۴، تصریح کرد: شرط قبولی در هر مرحله کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز و شرط قبولی نهایی کسب معدل ۷۰ درصد در سه مرحله است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما