تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۵۳۸۶

«یاسین» سعی دارد مردم دین‌مدار را با سینما آشتی دهد

«یاسین» سعی دارد مردم دین‌مدار را با سینما آشتی دهد
محسن علی‌اکبری، تهیه کننده فیلم قرآنی «یاسین» درباره شکل‌گیری این فیلم سینمایی اظهار کرد: این فیلم یک سالی است که تولید شده و عنوان اولیه کار در فیلمنامه اولیه «پرواز زنبورها» نام داشت. این اثر با این هدف که کاری قرآنی در جشنواره فجر حضور داشته باشد تولید شد، اما درباره اکران فیلم باید بگویم که ما دوست داشتیم فیلم در اکران دوم نوروز به نمایش در می‌آمد، ولی زمانی که مدیران سازمان سینمایی پیشنهاد کردند فیلم در ماه رمضان اکران شود با آن موافقت کردم.

تاکید قرآن بر دوری از ریا

وی درباره مخاطبان این کار سینمایی چنین توضیح داد: تماشاگران این کار سینمایی مخاطبان فعلی سینما نیستند، بلکه قشر گسترده‌ای هستند که سال‌هاست سینما را فراموش کرده‌اند. در حقیقت باید گفت این فیلم برای آحاد مردم تولید شده تا بتوانند به واسطه چنین فیلم‌هایی با آسیب‌هایی که ممکن است از راه خودنمایی دینی هر فردی را تهدید کند، آشنا شوند. البته نکته‌ای که ما در این فیلم به آن می‌پردازیم چیز جدیدی نیست، زیرا در آیات قرآن بارها به آن اشاره شده است، اما این کار سعی دارد نوعی یادآوری داشته باشد.

این تهیه کننده در پاسخ به این که چه کسانی مورد خطاب این فیلم هستند، گفت: این فیلم درباره افرادی است که سعی می‌کنند ظاهری دین‌مدار از خود ترسیم کنند. این افراد هنگام نماز جماعت همیشه در صف اول هستند، اما همین افراد در باطن اهدافی را دنبال می‌کنند که به هیچ وجه با اصول اسلامی همخوانی ندارد. این معضل نیز به شدت این روزها در جامعه شایع شده است. اتفاقی که باید جدی نگریسته شود، چون این دست آسیب‌ها ممکن است در طولانی‌مدت باعث مشکلات بسیار جدی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه طرح این فیلم از خود وی بوده است، اظهار کرد: طرح اولیه این کار برای خودم است. دلیل ساخت این کار هم آن است که من همیشه دغدغه کارهای دینی داشتم، اما به شرطی که آن کار بتواند به موضوع مورد نظر به شکل مطلوبی توجه کند. این اتفاق در فیلم «کتاب قانون» نیز روی داد. درباره کارگردان کار هم باید بگویم که «حامد امرایی» استاد دانشگاه است و سال‌هاست که فیلم‌های تلویزیونی می‌سازد. من به دانش او اطمینان داشتم برای همین نیز ساخت کار را به وی سپردم.

فیلمساز و تهیه‌کننده در فیلم‌های دینی باید همفکر باشند

علی‌اکبری ادامه داد: مطلب دیگر اینکه من به لحاظ فکری با حامد امرایی همفکری لازم را داشتم. این ویژگی نیز برای کارهای دینی بزرگترین امتیاز است، چون ممکن بود فیلم را به کارگردانی که ۱۰ فیلم دینی نیز ساخته بسپارم، اما به دلیل تفاوت نگرش کار آن چیزی نشود ک مد نظر من است.

وی درباره تبلیغات محدود فیلم نیز چنین گفت: برای اینکه اکران این فیلم بدون پیش‌بینی انجام شد، ما نتوانستیم تبلیغاتی مناسب قبل از نمایش فیلم داشته باشیم، اما تبلیغات تلویزیونی کار از روز ۲۷ خردادماه آغاز شده و تبلیغات محیطی فیلم هم طبق توافقاتی که با سازمان فرهنگی هنری شهرداری انجام داده‌ایم به زودی آغاز می‌شود.

علی‌اکبری درباره نمایش فیلم‌های سینمایی در مساجد هم چنین توضیح داد: این باور من است که مساجد ما باید محلی فرهنگی هنری باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت پسران و دختران خود را به آنجا بفرستند تا هم اوقات فراغت خود را در آنجا بگذارند و هم با فرهنگ مسجد آشنا شوند. مطلب دیگر اینکه نمایش فیلم در مساجد حتماً نباید در قالب یک گونه فیلم خلاصه شود، بلکه هر فیلمی که در نظام جمهوری اسلامی تولید شود و مجوز نمایش دریافت کند می‌تواند در مساجد به نمایش درآید.

تهیه‌کننده فیلم «مریم مقدس» ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که حتماً باید از سودجویی‌هایی که ممکن است توسط برخی فیلمسازان در این طرح به وجود آید جلوگیری شود. این موضوع بسیاری جدی است که نباید از آن غافل شد. معتقدم علما و ائمه جماعت هیچ گاه با فعالیت‌های فرهنگی مشکل و مخالفتی ندارند و در مواقع مختلف نیز از این قبیل اقدامات استقبال کرده‌اند.

وی در جواب سؤال پایانی مبنی بر اینکه طرح اکران اذان تا اذان چه بازخوردهای مثبتی برای سینما دارد، گفت: اگر این طرح به شکل شایسته‌ای مورد توجه قرار گیرد بسیار موفق خواهد بود، چون ماه رمضان در فصل گرماست و بسیاری از مردم در طول روز یا در خانه هستند یا محل کار، برای همین نیاز است که مردم پس از افطار وقت خود را به نوعی سپری کنند. در این میان بهترین وسیله سینماست، برای همین می‌گویم که اگر فیلم‌ها با دقت و کارشناسی انتخاب شوند، جواب‌های بسیار خوبی از آن دریافت خواهیم کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما