تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۵۶۹۵

انتقاد از شرایط نامساعد اکران فیلم‌های دینی

انتقاد از شرایط نامساعد اکران فیلم‌های دینی
وحید اسلامی، منتقد و کارگردان سینما درباره شرایط اکران در سینمای ایران اظهار کرد: وضعیتی که بر اکران فیلم‌های ایرانی حاکم است به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست، زیرا در این وضعیت تنها فیلم‌هایی فرصت نمایش پیدا می‌کنند که گیشه را مد نظر دارند. برای همین دیگر فرصت برای فیلم‌هایی که می‌خواهند حرف‌های جدی‌تری را مطرح کند باقی نمی‌ماند.

وی افزود: نبود امکانات لازم برای فیلم‌های دینی در اکران به اندازه‌ای نامساعد شده که برخی فیلم‌ها از این دست به صورت تک سانس روی پرده برود. این وضعیت یک فاجعه برای فیلم‌های دینی و قرآنی است. برای همین هم نباید انتظار داشت که این تولیدات رشد کمی و کیفی دلخواهی داشته باشند.

این کارشناس سینما پیشنهاد کرد: برای اینکه این ضعف برطرف شود باید مراکزی چون حوزه هنری و وزارت ارشاد ورود مستقیم به موضوع کنند، زیرا آنها سینماهایی در اختیار دارند که قادر هستند آنها را به نمایش فیلم‌های دینی اختصاص دهند، اتفاقی که اگر روی دهد مطمئن باشید آینده روشنی را برای سینما می‌توان انتظار داشت.

وی درباره ورود بخش خصوصی به بحث اکران فیلم‌های دینی تصریح کرد: درباره این موضوع به راحتی نمی‌توان اظهار نظر کرد، چون بخش خصوصی که همان سینماداران هستند باید هزینه‌های خود را تامین کنند، بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم آنها در این حوزه ورود کنند، تصوری غیرمنطقی است.

اسلامی درباره دغدغه هنرمندان و سینماگران ایرانی برای تولید آثار دینی و قرآنی چنین توضیح داد: بیشتر سینماگران و هنرمندان ما دغدغه کار ارزشی دارند، چون اکثراً در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که با این آموزه‌ها پیوند دارند، هم این‌که می‌دانند این قبیل کارها سبب ماندگاری هنر آنها می‌شود، اما وقتی این حمایت نباشد و کارهای آنها فرصت دیده شدن را پیدا نمی‌کنند، چه انتظاری می‌توان از هنرمند داشت؟

کارگردان فیلم «دزدان خیابان جردن» در انتها بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به دیده شدن کارهای دینی کمک کند این است که نمایش این دست فیلم‌ها را در مراکزی چون مساجد و ادارات دولتی سرلوحه اقدامات فرهنگی قرار دهیم، چون در این شرایط مخاطب اصلی سینما که توده مردم هستند فرصت پیدا می‌کنند تا کارهای مورد نظرشان را ببینند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما