تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۹

۴۰۰۰ تن سیمان از لرستان برای بازسازی عتبات عالیات ارسال شد

۴۰۰۰ تن سیمان از لرستان برای بازسازی عتبات عالیات ارسال شد
اصغر حقی پور به ساخت و نصب یکی از درب های حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) با هزینه کارکنان بانک صادرات استان به مبلغ یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال اشاره کرد و ظهار داشت: همچنین نذوراتی از طریق شرکت برق منطقه ای و مردم برای بازسازی حرم طفلان مسلم که توسط ستاد استان انجام شده را داشته ایم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به اهدای سنگ چینی توسط مردم الیگودرز به ارزش ۶۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اشاره کرد و ادامه داد: ۸۰ تن و ۲۰۰ متر مربع کاشی در دو نوبت توسط سامان کاشی بروجرد به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون ریال اهدا شده است.

حقی پور به اهدای ۱۳ تخته فرش دست باف و ماشینی به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: چهار هزار تن سیمان از کارخانه سیمان دورود به کشور عراق ارسال شد.

وی افزود: ۱۳ کیلو و ۵۲ گرم و ۲۱۰ سوت طلا، ۱۶ عدد تمام سکه، ۲۰ عدد نیم سکه و ۵۲ ربع سکه و یک کیلو و ۲۰۰ گرم نقره نیز برای بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به احداث و بهره برداری زائرسرای حضرت زهرا(س) در کربلا توسط خیر الیگودرزی اشاره کرد و گفت: جمع نذر این خیر ۶۰ میلیارد ریال بوده که تا کنون ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال آن پرداخت شده و مابقی آن در حال پرداخت است.

حقی پور تمام نذورات جمع آوری شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در طول ۱۰ سال را ۹۰ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۴۲۹ ریال دانست و بیان داشت: در طول این ۱۰ سال با توجه به تورم هرساله و درآمد پایین مردم به نذورات اهدایی مردم استان افزوده شده که نیت خالص مردم لرستان را می رساند.

وی به مشارکت لرستان در پروژه در دست احداث عقیله بنی هاشم اشاره کرد و گفت: این پروژه خیمه گاه تا تل زینبیه و حرم امام حسین(ع) را شامل می شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات به توسعه حرم علوی و ایجاد شهر جدید به نام امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: درب حرم امام حسن عسگری(ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) به همت همه به خصوص نماینده ولی فقیه در استان و همکاری سپاه که کارگاه این کار در حسینیه ثارالله سپاه راه اندازی شده و با قلم زنان اصفهانی قراداد بسته شده در ماه رمضان کار ساخت آن آغاز خواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما