تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
۰
کد مطلب : ۲۵۲۹۶

۱۹ کاروان تخصصی از لرستان برای بازسازی عتبات عالیات اعزام شد

۱۹ کاروان تخصصی از لرستان برای بازسازی عتبات عالیات اعزام شد
اصغر حقی پور بعدازظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد بازسازی عتبات عالیات در استان لرستان به طرح خیرین حریم نور اشاره کرد و گفت: طرح همراه با کاروان عقیله بنی هاشم، طرح چهل منبر ویژه خواهران و طرح منزل به منزل تا بهشت از فعالیت های ما در ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان است.

حقی پور به طرح از بهشت تا بهشت اشاره و تصریح کرد: در این طرح سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر پیاده روی توسط یکی از خادمان عتبات عالیات با انجام شده که این پیاده روی از حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز و روز اربعین در حرم اباعبدلله الحسین(ع) خاتمه یافت.

وی افزود: طرح های راهیان کربلا، برچسب در منازل، قلک در منازل و نسیم شش گوشه از فعالیت های ۱۰ ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به اعزام کاروان های تخصصی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۶۷ نفر در قالب ۱۹ کاروان اعزام کردیم که بین ۳۰ تا ۴۰ روز انجام وظیفه کردند.

حقی پور به اعزام چهار کاروان نظارتی از مسئولین، خیرین و فعالین به تعداد۱۳۴ نفر اشاره کرد و یادآور شد: اعزام هفت کاروان زیارتی خواهران با هزینه شخصی خودشان به تعداد ۳۲۰ نفر و اعزام ۴۷ دستگاه تریلر و کامیون برای تخلیه اجناس در مرزها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی به مشارکت فعال ستاد لرستان در پروژه مجمع خدماتی درمانی سیدالشهدا(ع) اشاره و عنوان کرد: افتتاح این مجمع با حضور آیت الله میرعمادی در کربلای معلی انجام شد که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در آنجا توسط تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به ساخت زائرسرای حضرت زهرا(س) در کربلا اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت فعال در پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و مشارکت فعال در اجرای پروژه های حرم مطهر ائمه در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در حد نذورات اهدایی مردم لرستان و کارهای تخصصی و تبرعی از جمله اقدامات ستاد استان است.

حقی پور تصریح کرد: ما امانت دار مردم هستیم و بر اساس نیت نذرکنندگان نذورات دریافت شده را در همان حرم مد نظر هزینه خواهیم کرد.

وی به عملکرد مالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اشاره کرد و افزود: در سال۹۰ یک هیئت بازرسی به استان آمده و با توجه به شفاف سازی و حساب و کتاب داشتن عملکرد لرستان به عنوان یکی از بهترین ستادهای استانی هم از لحاظ عملکرد مالی و هم سایر عملیات ها معرفی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان وجوه نقدی واریزی از طرف مردم به حساب های ستاد را ۱۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۳۰ ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستمزد کارکنان آهن آلات شرکت ماشین سازی لرستان به ستاد با ساخت سازه های فلزی مجمع خدماتی درمانی سیدالشهدا(س) به مبلغ یک میلیارد ریال همچنین نذورات واریزی کارکنان جهاد کشاورزی استان به حساب های مرکز به مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال اهدا شده است.

حقی پور به نذورات واریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه به مبلغ ۴۸۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۰ ریال اشاره کرد و یادآور شد: نذورات اهدایی مردم به حساب ۳۱۰ بانک صادرات حدود شش میلیون ریال و نذورات واریزی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ۶۷ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۰۰ ریال بوده اند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما