تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۵۲۸۵

دانشکده مداحی تاسیس می‌شود

مداح نباید تریبون جناح خاصی باشد
دانشکده مداحی تاسیس می‌شود
مرتضی طاهری مداح اهل بیت و عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان گفت: مجوز های تاسیس دانشکده گرفته شده است و در حال فراهم ساختن زیر ساخت های آن هستیم.

وی افزود: رشته های ادبیات فارسی، ادبیات عرب، علوم حدیث، آشنایی با مفاهیم قرآن، فن مداحی در این دانشکده تدریس خواهد شد.

طاهری همچنین با اشاره به کلاس‌های آموزشی مداحی اضافه کرد: این کلاس‌ها در سازمان بسیج مداحان برای دانش آموزاندوره متوسطه دوم به بعد و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان گفت: بهتر است سنین پایین تر از طریق تقلید این حرفه را دنبا ل کنند.

طاهری با اشاره به ابتذال آهنگ و شعرموجود درمداحی افزود: بهترین راه کار رهنمود های رهبری است وطبق توصیه های ایشان آهنگ هایی به کار گرفته شده در مداحی نباید قرضی باشد و طبق گفته ی رهبر اشعار هم باید با ادبیات مردم تقارن و نزدیکی داشته باشد ومداحاناز هرگونه اشعار سنگین پرهیز کنند.

وی یاداور شد: بر روی مداحان نظارت به آن معنای تنبیهی نیست و هیچ جایگاه قانونی برای برخورد با منحرفان این حرفه و جود ندارد .

عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه برگزاری جلسات خانگی همچنان در قزوین ادامه دارد یادآور شد: این جلسات به دلیل نا آگاهی و سخن نسنجیده اهل منبر در تهران در حال جمع شدن است اما با توجه به اینکه نسل های انقلابی ما از داخل این جلسات تربیت شده اند ما در حال احیاء کردن این گونه مراسمات هستیم.

طاهری ادامه داد : برای مداحی کردن مجوزی وجود ندارد و ما برای ساماندهی مداحان برنامه هایی برای این کار در نظر گرفته ایم.

وی همچنین در خصوص سیاسی بودن مداحان گفت: مداحان باید در صحبت های خود تابع و پیرو ولایت فقیه باشند و نباید خود را آلوده یک حزب و گروه کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان یادآور شد: انتقادهای آنان در مجالس باید دوستانه و بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باشد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما