تاریخ انتشار
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۴۸۷۱

شعر آئینی از نظر کمّی و کیفی در دوران طلایی خود قرار دارد

شعر آئینی از نظر کمّی و کیفی در دوران طلایی خود قرار دارد
علیرضا قزوه، مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری عنوان کرد: شعر آئینی ما امروز در دوران طلایی از نظر کمیت و کیفیت قرار دارد و ادبیات آئینی و انقلاب اسلامی از شاخه‌های ارزشمند ادبیات معاصر ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.
قزوه با بیان اینکه تا پیش از این در هیچ دوره‌ای با حجم وسیع آثار باارزش آئینی خصوصاً در میان نوقلمان رو‌ به رو نبوده‌ایم، تصریح کرد: همچنین در سال‌های اخیر با روش کمی و کیفی نظریه‌پردازی و تالیف کتاب‌های پژوهشی درباره انقلاب اسلامی و شعر آئینی رو به‌ رو شده‌ایم که قابل تقدیر است.
مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در عین حال گفت: در حوزه ادبیات آئینی با ضعف‌های بدیهی هم مواجه هستیم که با تلاش دست‌اندرکاران این عرصه برطرف خواهد شد. در هر حال چشم‌انداز ادبیات آئینی کشور ما روشن است و می‌توانیم به آینده آن امیدوار باشیم.

هنوز به تعریف واحدی درباره ادبیات انقلاب نرسیده‌ایم
قزوه همچنین بر لزوم همبستگی هر چه بیشتر میان شاعران آئینی و افزایش نشست‌های ادبیات انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: هنوز به تعریف واحدی درباره ادبیات انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و برای تحقق این امر باید حجم تحقیقات و کتاب‌های پژوهشی این عرصه افزایش یابد.
وی در عین حال با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کار بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان افزود: در بخش ادبیات دینی و آئینی کودک و نوجوان باید بیشتر کار شود.

قزوه همچنین درباره نقش حوزه هنری در رشد و شکوفایی شعر عاشورایی گفت: حوزه هنری یک پایگاه جدی ادبیات انقلاب است که در طول دوران فعالیت جدی‌ترین حرکت‌ها را در حوزه ادبیات انقلاب انجام داده و بیشترین کتاب را به چاپ رسانده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما