تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۷۱۹

نصایح اخلاقی امام موسی کاظم(ع) چراغ هدایت جامعه باشد

نصایح اخلاقی امام موسی کاظم(ع) چراغ هدایت جامعه باشد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: ایشان یک شخصیت معنوی بودند که از جهات مختلف ویژگی ها و سجایایی دارند که می تواند درس گرانبهایی برای همه مومنین و شیفتگان ساحت ائمه معصومین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: در رابطه با شخصیت حضرات معصومین یک ویژگی وجود دارد در همه آن ها وجود دارد و آن ویژگی اوج عبودیت و بندگی حضرات معصومین است که هر کدام از این بزرگواران خود را بنده ی خدا می دانسته و تلاش می کردند ارتباط خود با خالق را ارتقاء ببخشند.

وی اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) با استفاده از همین بعد عبودیت و بندگی توانست روح و شخصیت خود را به گونه ای به اعلی درجه برساند که به باب الحوائج الی الله مشهور شود، به نحوی که واسطه رسیدن شیفتگان به ساحت مقدس عترت بود و مردم اعتقاد خاصی نسبت به ایشان داشتند و با توسل به آن حضرت (ع) حوائج خود را از خدا تقاضا می کردند.

حجت‌الاسلام سروستانی گفت: از نظر سجایای اخلاقی امام موسی کاظم (ع) در یک درجه والایی بودند و به طوری که از القاب امام (ع) کاظم است که به معنی فرو بردن خشم و گشاده رویی و عطوفت و مهربانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: امام موسی کاظم (ع) در تعامل با مردم در اعلی درجه عبودیت، بندگی، عطوفت و مهربانی قرار داشتند، اما علیرغم اینکه در اسارت، زندان و تحت کنترل خلفای بنی عباس بودند در مقابل خلفای عباسی به رسالت خطیر خود در دفاع از کیان ارزشمند قرآن و اسلام پرداختند و این محدودیت ها نه تنها نتوانست مانع علاقه مندی مردم نسبت به آن امام شود علاقه مندی مردم نسبت به آن بزرگوار روز به روز افزایش می یافت.

وی افزود: راز این عشق و علاقه این بود که امام موسی کاظم (ع) بین خود و خدای خویش را اصلاح کرده بودند و در روایات اسلام داریم که هر کسی بین خود و خدای خود را اصلاح کند خدا بین او و مردم را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: نصایح اخلاقی امام موسی کاظم (ع) همواره باید سرلوحه، سرمشق و چراغ هدایتی برای جامعه اسلامی ما باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: یکی از آن سخنان نورانی امام موسی کاظم (ع) این است که انسان باید از خودپسندی و تکبر و غرور اجتناب کند و می فرماید از غرور و تکبر اجتناب کند زیرا اگر ذره ای در وجود او تکبر باشد داخل بهشت نخواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما