تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۴۷۰۴

تجمع عزاداران در روز شهادت امام کاظم(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)

تجمع عزاداران در روز شهادت امام کاظم(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
حجت الاسلام محسن اسماعیل پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) ۲۲اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به حدیث شریف ثقلین، گفت: شیعه واقعی آنست که قرآن محور و ولایت مدار باشد.

وی با یادآوری این مطلب که حضرت شاهچراغ(ع) خود کاتب قرآن بودند، اظهار داشت: گردهمایی بیش از یک هزار نفر از حفاظ قرآن کریم در شیراز در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) برگزار می شود و شایسته است فارس به پایتخت قرآنی کشور تبدیل شود.

این مقام مسئول همچنین از تجمع بزرگ عزاداران همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) خبر داد و یادآور شد: ۸۰ هیئت مذهبی از سراسر شهرستان های استان در روز پنج شنبه در حرم مطهر تجمع و عزاداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم از ساعت ۱۱ برگزار می شود، اظهار داشت: کارگاه های حرم شناسی، برنامه های خاصی ویژه توریست های خارجی، اجرای برنامه های هنری در خصوص شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، کتابت قرآن کریم در حرم مطهر و لاله گردانی جز برنامه های این روز است.

حجت الاسلام اسماعیل پور همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ نفر از خادمین حرم مطهر با عنوان «خادم نماز» طی مدت ۲ ماه آموزش های لازم را دیده اند، از اقامه نماز جمعه شیراز به صورت دائمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر خبر داد و افزود: این شبستان گنجایش بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد.

وی از علاقمندان به شرکت در طرح «خادم نماز» خواست تا برای ثبت نام به دفتر امور خدام حرم مطهر مراجعه کنند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما