تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۲

بیرجند میزبان سومین جشنواره نقاشی‌خط و حروف ‌نگاری رضوی

بیرجند میزبان سومین جشنواره نقاشی‌خط و حروف ‌نگاری رضوی
احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: افتتاحیه و اختتامیه سومین جشنواره نقاشی‌خط و خط ‌نگاری رضوی در مکان های زیبا و دیدنی شوکتیه و اکبریه شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مدرسه شوکتیه و عمارت اکبریه، در میراث فرهنگی، ثبت ملی شده‌اند و وجود المان‌های بصری و هنری زیبا در آنها، فضای مناسبی را برای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره نقاشی‌خط و حروف ‌نگاری رضوی ایجاد خواهد کرد.

دبیرجشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته استان خراسان جنوبی میزبان همایش بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) بود گفت: مقالات خوبی در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال شد و کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش هم چاپ شد اما با توجه به تقاضای شرکت کنندگان جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی که دوسال پیش در استان خراسان جنوبی برگزار شد و با پیشنهاد مجدد بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،این جشنواره مجدد در این استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره تنظیم، طراحی، چاپ و در سطح کشور توزیع شده است افزود: ستاد برگزاری ،اتاق فکر و دبیر تخصصی جشنواره هم تعین شده و کار خود را آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: اساتید دانشکده هنر بیرجند، اعضای اتاق فکر جشنواره را تشکیل می‌دهند.

دبیرجشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی با بیان اینکه داوری آثار در دو مرحله انجام خواهد شد افزود: درمرحله نخست،۲۰نفر از کسانی که در رشته حروف نگاری رضوی و ۲۰ نفر هم از بین هنرمندانی که در رشته نقاشی خط رضوی آثار شاخصی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند انتخاب می شوند و این ۴۰ نفر به مدت دو روز بطور زنده در حضور داوران آثار خود را خلق خواهند کرد که برگزیدگان نهایی جشنواره از میان این ۴۰ هنرمند با رای هیات داوران انتخاب می شوند.

محبی، به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته اشاره کرد و گفت: همراه با برگزاری سومین دوره جشنواره نقاشی‌خط و حروف ‌نگاری رضوی، کارگاه‌های زنده با حضور اساتید این هنرها برگزار می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار، پایان خرداد ماه۹۴ است، ابراز امیدواری کرد خراسان جنوبی بتواند جشنواره‌ای دلپسند و خاطره انگیز برای مخاطبان برگزار کند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۷۸۸۸ و شماره تلفن‌های‌۰۵۱۳۲۲۸۳۰۴۴-۹به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما