تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۴۳۹۸

پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی

پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی
جشنواره سراسری سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی ویژه دانشگاهیان با محوریت فرهنگ و مضامین رضوی در دهه آخر اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی با بهره مندی از زبان ادبی و هنری، ارائه کارهای ادبی و هنری ارزشمند، برجسته و تاثیرگذار با رویکرد دینی مبتنی بر فرهنگ رضوی و رشد فضای معنوی در دانشگاه و آگاهی هرچه بهتر و عمیق تر جوانان و دانشگاهیان از مبانی فرهنگی اهل بیت(ع) از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره در سه بخش داستان نویسی، سفرنامه نویسی و خاطره نویسی برگزار می شود و علاوه بر آن یک بخش هم با عنوان داستان خوانی دراماتیک ویژه دانشجویان دانشگاه سبزوار برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سه زبانه شمس توس به آدرس www.shamstoos.ir و یا سایت جشنواره به نشانی www.razavis.ir مراجعه نمایند.

جشنواره سراسری سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی ویژه دانشگاهیان کشور از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در شهرستان سبزوار برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره شعر و مشاعره رضوی ویژه دانشگاهیان سراسر کشور

جشنواره شعر و مشاعره رضوی ویژه دانشگاهیان در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

پوستر تبلیغاتی و فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره شعر و مشاعره رضوی ویژه دانشگاهیان به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی کشور ارسال شد و پس از آن ثبت‌نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی و از طریق آدرس www.sherrazavi-birjand.ir صورت گرفت.

شرکت کنندگان می‌توانند در مجموع حداکثر سه اثر به این جشنواره ارسال کنند و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر ارائه یا پیش از این چاپ شده باشند و حق چاپ آثار در کتاب جشنواره برای دبیرخانه محفوظ است.

آثار رسیده نیز بر اساس مؤلفه‌های محتوایی، زبانی و ادبی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

بخش مشاعره سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)در مرحله نخست به صورت تلفنی یا اینترنتی و مرحله نهایی به‌صورت حضوری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

مسابقه مرحله مقدماتی شامل سه بخش مشاعره‌ سرعتی، مشاعره‌ مشروط (کلمه و بیت) و واژه‌گزینی است و مسابقه نهایی به صورت مشاعره سرعتی با محوریت اشعار رضوی است.

داوری بخش مشاعره را سه نفر از متخصصان حوزه شعر و ادبیات به انتخاب کمیته علمی جشنواره انجام می‌دهند و در پایان پس از جمع‌بندی امتیازات داده شده از سوی سه داور توسط رئیس جلسه و ناظر مسابقه و تایید نهایی داوران، برنده‌ هر مسابقه مشخص و اعلام می‌شود.

سومین جشنواره پوستر رضوی با رویکرد قیام مسجد گوهرشاد

همچنین دانشگاه نیشابور به مناسبت هشتادمین سالگرد قیام زائران و مجاوران حریم شریف رضوی در حماسه مسجد گوهرشاد،علاوه بر موضوعات مربوط به فرهنگ رضوی، بخش ویژه ای را با رویکرد به قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد برگزار می کند.

فراخوان سومین دوسالانه ملی پوستر رضوی در زمستان ۹۳ اعلام و برای مراکز مختلف دانشگاهی و همچنین مراکز هنری ارسال شد تا علاوه بر دانشجویان علاقمند به هنر،هنرمندان نیز در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره ۸ برگزیده خواد داشت که ۵ نفر آنها به بخش ویژه اختصاص دارد.

شرکت در هر دو موضوع امام رضا(ع) و قیام مسجد گوهرشاد برای عموم دانشجویان مجاز است.

در بخش آزاد هم شرکت در سومین دوسالانه برای عموم هنرمندان در گروه های سنی مختلف آزاد است.

هر شرکت کننده می تواند در هر موضوع حداکثر ۹ اثر به دبیرخانه ارسال نماید وشرکت کنندگان موظفند تنها آثاری را به دبیرخانه ارسال نمایند که در همایش یا مسابقه دیگری شرکت داده نشده باشند.

مراسم اختتامیه سومین دوسالانه ملی پوستر رضوی اواخر اردیبهشت ماه جاری در فرهنگسرای سیمرغ شهر نیشابور برگزار می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما