تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۳۴

اجرای پروژه توسعه حرم مطهر امامین عسگریین(ع) در سامرا

اجرای پروژه توسعه حرم مطهر امامین عسگریین(ع) در سامرا
مسعود شوشتری پیش از ظهر چهارشنبه در سومین همایش منطقه‌ای گروه اول ستادهای استانی بازسازی عتبات‌ عالیات در استان کرمانشاه، به اقدامات این ستاد طی یک دهه فعالیتش اشاره کرد و گفت: ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات اقدامات خوبی را در بازسازی اعتاب مقدسه انجام داده است.

وی از انجام پروژه های مهمی در اعتباب مقدسه نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا توسط این ستاد خبر داد.

شوشتری تاکید کرد: اجرای طرح توسعه اعتاب مقدسه در راس اقدامات و فعالیت‌های این ستاد قرار دارد که فضای مناسبی برای زائرین عتبات از سراسر جهان فراهم شود.

وی از انجام پروژه های مهم کوتاه و بلند مدت با همکاری مسئولان کشور عراق خبرداد و گفت: این پروژه ها در شرایط بسیار سخت امنیتی انجام و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

جانشین ستادبازسازی عتبات‌عالیات، مقاوم‌سازی و مرمت دیوار پیرامون حرم امام علی(ع)، تهیه و نصب دوربین‌های امنیتی داخل حرم، ساخت حسینیه حیدریه، زیرسازی و سنگ‌کاری دیوار و کف اطراف ضریح مقدس، تعویض هشت درب مطهر علوی و ساخت ضریح مطهر حضرت مسلم(ع) را از مهمترین پروژه‌های این ستاد در نجف اشرف برشمرد.

بهره برداری از بزرگترین پروژه خدماتی در عتبات

وی از بهره‌برداری از بزرگترین پروژه مجمع خدماتی سیدالشهدا(ع) به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ متر در ۶ طبقه و با کاربری‌های متفاوت خبرداد که توسط این ستاد انجام شده است.

شوشتری یادآور شد: تمام مرمت‌ها و نوسازی‌ها از طریق مشارکت‌های مردمی و نذورات آن‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: در راستای اقدامات ستاد، کار بازسازی مقام علی‌اکبر(ع) و علی‌اصغر(ع) و تامین و تعویض سنگ خیمه‌گاه و ساخت پنجره خیمه‌گاه امام سجاد(ع) نیز اجرایی شده است.

اجرای پروژه مرمت، مقاوم‌سازی و بازسازی حرم مطهر سیدالشهدا(ع)

جانشین ستادبازسازی عتبات‌عالیات، پروژه مرمت، مقاوم‌سازی و بازسازی حرم مطهر سیدالشهدا(ع) حسین را از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرا این ستاد برشمرد و از احداث و تجهیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام زین‌العابدین(ع) نیز به عنوان دیگر پروژه در شرف بهره برداری یاد کرد.

شوشتری، از واگذاری بحث توسعه صحن حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین نیم‌ضریح خیمه‌گاه حضرت زینب(س) به استان کرمانشاه با اعتباری نزدیک به دو میلیارد تومان خبرداد و گفت: این پروژه در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات‌عالیات از انجام مطالعات پروژه توسعه حرم مطهر امامین عسگرین (ع) در سامرا و ساخت پنج درب حرم امامین عسگرین(ع) خبرداد که در صورت اتمام مطالعات اجرای آن توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور آغاز می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما