تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۴۳۲۰

اولین همایش مداحان جوان تبریز برگزار شد

اولین همایش مداحان جوان تبریز برگزار شد
محسن بخت‌شکوهی، مسئول بسیج مداحان استان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین همایش مداحان جوان تأثیرگذار در روز میلاد امام جواد(ع) خبر داد و گفت: این برنامه با هدف وحدت و هم‌اندیشی بین مداحان جوان و آماده شدن برای مدیریت عالمانه هیئت‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: تزریق محتوای اصیل اعتقادی و فرهنگی مهم‌ترین کاری است که می‌توان به مربیان حلقه‌های ذاکران ارائه کرد. لذا، برگزاری همایش مداحان جوان را به نوعی می‌توان استارت ارتباط‌گیری و ارائه محتوا و محصولات فرهنگی بین مداحان نامید.

بخت‌شکوهی گفت: مداحان جوان، ظرفیت و ذخیره‌های مهمی برای آینده فرهنگی کشور محسوب می‌شوند. لذا، این افراد باید از غنی‌ترین و اصیل‌ترین اعتقادات اسلامی و مدیریت عالی جلسات و همچنین روحیه‌ای با ضائقه‌های جوان‌پسند برخوردار باشند.

وی یادآور شد، این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، سردار کریمیان و مهدی خادم‌آذریان روز چهارشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار می‌شود.

همچنین مسئول سازمان بسیج مداحان آذربایجان شرقی از برگزاری دومین دوره آموزش مداحی نوجوان با عنوان شکوفه‌های حسینی خبر داد و افزود: این دوره در سال گذشته با حضور متربیان زیر ۱۸ سال در حال برگزاری بوده که کلاس‌های جدید این دوره از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

وی در مورد سرفصل‌های تدریسی این دوره، اظهار کرد: سرفصل تدریس آموزشی این دوره شامل مقتل‌خوانی، روضه‌خوانی کلاس عقاید، احکام، آموش قرآن، جلسات بصیرت‌افزایی و تاریخ اسلام است که این دوره با حضور اساتیدی از مداحان برتر استانی همچون مهدی خادم‌آذریان، صمد قلی‌زاده و همچنین روحانیون سطح ممتاز استانی برگزار می‌شود.

بخت‌شکوهی با بیان اینکه دوره بعدی آموزش مداحی در سطح استان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، یادآور شد: زمان ثبت نام برای حضور در دوره آتی شروع شده است و تا نیمه اول شهریورماه ثبت نام ادامه خواهد داشت. افراد ثبت نام شده در صورت قبولی در مصاحبه حضوری می‌توانند در دوره آموزش مداحی شرکت کنند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت ثبت نام در دوره آموزش مداحی می‌توانند به سازمان بسیج مداحان استان آذربایجان شرقی مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما