تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۷

رادیو زائر آغاز به کار کرد

رادیو زائر آغاز به کار کرد
حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم افتتاح این رادیو با اشاره به ظرفیت ۲۵ میلیون زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، ایجاد فضاهای معرفتی و تعقلی را یک ضرورت دانست و گفت: مشهد الرضا به مثابه پایگاه معنوی اندیشه‌های جهان تشیع مطرح است و ارتقای فرهنگ زیارت و معرفت افزایی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی رادیو زائر است.

وی همچنین با اشاره به افزایش پخش و تولید بخش زیارت سیما از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴، اظهار کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم با اخذ مجوزهای لازم، بخش‌های زیارت سیما به شبکه‌ای ملی تبدیل شود و رادیو زائر نیز در بستر مستقلی فعالیت کند که این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط استان نظیر آستان قدس رضوی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی است.

به گفته مصطفی اعلمی مدیر تولید صدای مرکز خراسان رضوی رادیو زائر در قالب جدید رادیویی (master control) تهیه و پخش می‌شود که چارچوبی پیامی دارد که شامل بسته‌های ضبط شده از قبل آماده شده با محتوای اطلاع رسانی و آموزش است.

اعلمی یادآور شد: آداب زیارت ،تبیین احکام، معرفی نهادهای خدمت رسان به زائران حرم مطهر رضوی، اماکن زیارتی، مستندسازی و بخش‌های مختلف حرم مطهر، نگاه کارشناسانه به زیارت نامه‌ها از جمله بخش‌های مختلف بخش زیارت است که هر روز از ساعت ۱۱ الی ۱۳ پخش خواهد شد.

مدیر تولید صدای خراسان رضوی افزود: ورود و خروج زائرین، سوغاتی مشهد، تهیه و پخش داستانک‌هایی درباره زیارت، گزارش زنده از حرم با زائران حرم مطهر رضوی، قطعات سخنرانی شخصیت‌های معروف و وعاظ و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، هم خوانی و جمع خوانی‌ها و ... در فضای با نشاط معنوی در بخش زیارت رادیو مشهد گنجانده شده است.

اعلمی با اشاره به اینکه با محور زیارت ارتباط‌های مستقیم و غیر مستقیم رادیویی با مراکز قم و شیراز و ... خواهیم داشت، بیان کرد: محور اصلی بخش زیارت و برنامه سازی رادیو، به سبب همجواری با بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، حرم مطهر رضوی خواهد بود.

در مراسمی با حضور معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و مدیران لشگری و کشوری، سید محسن لطیفی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات علی نواداد مدیرکل سابق مرکز قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: در جنگ رسانه‌ای موجود در جهان، مهم‌ترین شاخصه‌ای که می‌توانیم به آن تکیه کنیم سرمایه‌های فرهنگی خودمان است که هرچه توجه به آن قوی‌تر باشد، بهتر می‌توانیم در این جنگ نابرابر موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های جهان ذهن‌ها را مدیریت و به سمت اهداف خود هدایت می‌کنند، افزود: مفتخریم که رسانه ملی با عنایت به سرمایه‌های عظیم فرهنگی از نظر رضایت و میزان اعتماد مردم، در سطح بسیار بالایی قرار دارد و با تکیه بر فضائل اخلاقی و خانواده محور بودن در برنامه‌های تولیدی در نوع خود منحصربه فرد است، به طوری که مخاطبان بسیاری در خارج از کشور دارد.

موسوی مقدم نیز با اشاره به شعار امسال گفت: نقش رسانه در انسجام بخشیدن به همدلی و همزبانی بسیار موثر است و شبکه‌های استانی نیز باید با استفاده از سرمایه‌های وسیع فرهنگی و اعتقادی در قلمرو استانی و آداب و رسوم منطقه‌ای در سطح ملی تاثیرگذار باشند و همه ۳۳ شبکه استانی باید به مثابه زنجیره‌ای باشند که همدلی و همزبانی را در سطح کشور به وجود آورند.

وی به درخشش شبکه استانی سهند بر تارک دیگر شبکه‌های استانی اشاره کرد و ادامه داد: مرکز آذربایجان شرقی تاثیر قابل ملاحظه‌ای در زمینه‌های مختلف داشته و گام‌های بلندی نیز برداشته شده که بخش مهمی از آن‌ها در سایه همت و تلاش نواداد و مدیریت موثر وی بوده است که انتظار می‌رود مدیریت جدید نیز شیوه وی را ادامه دهد.

در این مراسم از زحمات ۸ ساله علی نواداد قدردانی و سیدمحسن لطیفی به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی معرفی شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما