تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۲۲۹۲

اقامت زایران در ایام نوروز در مشهد افزایش می‌یابد

اقامت زایران در ایام نوروز در مشهد افزایش می‌یابد
جانشین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان رضوی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اشاره به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب اقامت زایران در ایام نوروز سال گذشته در مشهدگفت: با توجه به افزایش تعطیلات، در نوروز ۸۹ این رقم در سال جاری افزایش می‌یابد.

حسین‌پور افزود: جهت اطلاع رسانی مناسب به زایران و گردشگران، سایت ستاد تسهیلات سفرهای استان به صورت جامع در حال طراحی و راه اندازی است و در کنار آن یک تلفن ۲۴ ساعته برای راهنمایی و رفع مشکلات زایران در مشهد اعلام خواهد شد.

او همچنین به هماهنگی با شهرداری برای استفاده از تلویزیون‌های شهری و دیگر امکانات اطلاع‌رسانی برای آگاهی بخشی به شهروندان و زایران تاکید کرد و گفت: در این راستا همچنین مانند سال‌های گذشته بروشورهایی برای راهنمایی زایران در مبادی ورودی شهر توزیع می‌گردد.

حسین‌پور با تقدیر از عملکرد خوب پلیس راه، اورژانس ۱۱۵ در نوروز ۸۸، اضافه کرد: تصادفات منجر به فوت در نوروز ۸۸ نسبت به سال قبل از آن ۴۵ درصد کاهش داشته است در حالی که تعداد مسافران نوروزی بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال ۸۷ افزایش داشته است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر نظارت بیشتر در تمامی زمینه‌ها در ایام نوروز، خاطرنشان ساخت: نظارت در تمامی زمینه‌ها از جمله عرضه مواد خوراکی، مراکز اقامتی و کیفیت خدمات دهی آنها و حمل و نقل درون شهری و برون شهری توسط دستگاه‌های مسوول و با حضور ناظران مجامع صنفی متخلف با لباس‌های مشخص انجام می‌پذیرد.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بایستی توجه بیشتری به شهر‌های دارای جاذبه برای زایران داشته باشد و دفاتر خدماتی بایستی نسبت به ارائه تورهای داخل استانی اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما