تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۳۹۳۶

«علی آهی» روایتگر صادق تاریخ اسلام بود

«علی آهی» روایتگر صادق تاریخ اسلام بود
رضا اسماعیلی، شاعر آئینی و مدرس ادبیات دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف از درگذشت علی آهی، پیر غلام اهل بیت(ع) عنوان کرد: نکته بارز شخصیت علی آهی، الگو بودن وی در حوزه ستایش اهل بیت(ع) بود؛ به گونه‌ای که تاکید داشت هر ستایش و مدحی درباره خاندان رسالت باید در دایره ادب و خالی از هر نوع پیرایه ناخودآگاه باشد.

این کارشناس ادبی با بیان اینکه علی آهی اصرار زیادی بر انطباق مداحی اهل بیت(ع) با سیمای حقیقی ایشان بر اساس آموزه‌های دینی داشت، گفت: آهی فضایل و کرامت‌های والای اهل بیت(ع) را به زیبایی و با صداقت تمام بیان می‌کرد و در هیچ یک از ابیات دیوان وی، دوری از اصالت دینی را شاهد نیستیم.

وی به مطالعات عمیق آهی در تاریخ اسلام خصوصاً زندگی اهل بیت(ع) و خاندان رسالت اشاره کرد و افزود: آهی همواره تلاش می‌کرد موارد مفید زندگی و سلوک اهل بیت(ع) را بیان کند و شناخت عمیقی نسبت به آیات قرآن کریم داشت.

از جمله آثار مرحوم علی آهی می‌توان به دیوان دو جلدی، دیوان «آئینه نور»، «فرهنگ اصلاحات قافیه»، «توصیف صنایع شعر کهن فارسی و پیرایش آن با کلک بدیع»، «فلسفه قیام امام حسین(ع) از دیدگاه عقل» و «شعر و شاعری از نظرگاه قرآن و عترت و سنت» اشاره کرد.

یادآور می‌شود که علی آهی، رئیس کانون مداحان شب گذشته، ۱۶ فروردین دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل عارضه قلبی و کهولت سن از روز پنجشنبه، ۱۳ فروردین در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران بستری بود و در حالت کما قرار داشت.

پیکر این پیرغلام اهل بیت(ع) روز سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ساعت ۹ از مقابل مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در خیابان شکوفه تهران تشییع می‌شود.

[پرونده ویژه مرحوم استاد علی آهی را اینجا بخوانید]
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما