تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۳۸۰۳

ضرورت سیاستگذاری دولتی برای تقویت شعر آئینی در حوزه کودکان

ضرورت سیاستگذاری دولتی برای تقویت شعر آئینی در حوزه کودکان
سودابه امینی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب تصریح کرد: اکنون در کشور با فقر محسوس شعر آئینی حوزه کودک و نوجوان مواجه هستیم و با اینکه شاعران توانمند ما کم نیستند، به نظر می‌رسد بسیاری از ظرفیت‌های حوزه آئینی کودک و نوجوان مغفول مانده‌اند.

این نویسنده با تاکید بر فقر منبع در جشنواره‌های آئینی از جمله بخش کودکان جشنواره شعر رضوی افزود: متاسفانه با فقر منابع متقن و به روز در حوزه کودک و نوجوان روبرو هستیم که برای رفع این مشکل باید دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اقدام کنند تا هنرمندان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان رغبت و توانمندی بیشتری به حوزه آئینی داشته باشند.

امینی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های تاریخ اسلام برای ارتقای شعر آئینی حوزه کودک و نوجوان استفاده کرد، گفت: باید نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان بتوانند با فرصت کافی به مطالعه و کنکاش در تاریخ اسلام از میان منابع تاریخی صحیح و مطالعاتی علمی پژوهشگران بپردازند؛ چرا که برای خلق آثار آئینی نباید تنها به حس درونی و شهودات شاعران اکتفا کرد.

مشکل اصلی ما کمبود منابع دینی نیست
وی با بیان اینکه تاکنون با ضعف مدیریت فرهنگی در حوزه ادبیات آئینی کودک و نوجوان روبرو بوده‌ایم، افزود: مشکل اصلی ما کمبود منابع دینی نیست، بلکه باید با حمایت مالی و سفارش برای خلق اثر به شاعران و نویسندگان، به آنها شوق مطالعه دقیق برای نگارش شعر و کتاب باارزش داده شود.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اذعان به ضعف حمایت دولتی از ادبیات کودک گفت: شعر و ادبیات آئینی حوزه کودک و نوجوان جزء هویت فرهنگی ماست و باید مورد حمایت خاص قرار گیرد. در این راستا برگزاری انجمن‌های تخصصی فصلی و سالانه، همچنین نقد آثار این حوزه در کنار سفارش خلق اثر به نویسندگان و شاعران توانمند، می‌تواند در بهبود وضعیت فعلی موثر باشد.

وی همچنین با بیان اینکه یک اثر باارزش، لزوماً فردی نیست، افزود: بهترین کتاب‌ها در حوزه کودک و نوجوان می‌توانند با تلاش جمعی و استفاده از تجربیات مشترک در قالب یک یا چند مجلد خلق شود و مسئله مهم برنامه‌ریزی و تدبیر مسئولان فرهنگی کشور است که می‌تواند به استعدادهای موجود جهت دهد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما