تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۳۶۷۰

سیره حضرت زهرا(س) منبع پاسخ به شبهات حجاب در ایام فاطمیه باشد

سیره حضرت زهرا(س) منبع پاسخ به شبهات حجاب در ایام فاطمیه باشد
سیدعلی مومنی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مهم‌ترین محورهایی که در ایام فاطمیه باید مورد توجه مداحان و روضه خوانان قرار گیرد اشاره و عنوان کرد: اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد رعایت زمینه‌های وحدت سنی و شیعه است.

وی با تأکید بر اینکه سخنان مداحان و روضه خوانان نباید زمینه‌های تفرقه بین شیعیان و سنی مذهب‌ها را به وجود بیاورد، اظهار کرد: دنبای امروز نیاز به وحدت شیعه و سنی دارد و ایام فاطمیه نه تنها نباید به جدایی و تشتت بین این دو گروه بیانجامد بلکه می‌تواند فرصتی برای وحدت این دو گروه باشد.

مؤمنی بر ضرورت بیان جلوه‌های ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا(س) در جلسات عزاداری تأکید و تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری(س) همواره حامی امیرالمؤمنین به عنوان ولی مسلمین بودند. این مهم باید در قالب روایت و روضه در جلسات عزاداری تبیین شود.

وی از دیگر مواردی که نیاز امروز جامعه است و می‌توان با رجوع به سیره حضرت زهرا(س) پاسخ عملی برای آن یافت را موضوع عفاف و حجاب برشمرد و گفت: جلسات عزاداری نباید صرفا به مداحی بگذرد چرا که نیاز امروز شیعه آگاهی از سیره ائمه معصومین(ع) است.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی پذیرفته شده برای تمامی سنین هستند و زمانی که شبهات مربوط به حجاب با بیان سیره ایشان پاسخ داده شود هیچ کس توان مقابله با آن را نمی‌یابد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما