تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۸

نقاشی‌های پانوراما در کربلا از مظلومیت زهرا(س) می‌گویند

نقاشی‌های پانوراما در کربلا از مظلومیت زهرا(س) می‌گویند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، بخش هیئت‌ها و شعایر حسینی وابسته به آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(ع)، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، نمایشگاه نقاشی پانوراما را که زندگی و مظلومیت حضرت زهرا(س) را به تصویر می‌کشد، در بین‌الحرمین کربلای معلی افتتاح کرد.


در این پانوراما(سراسرنما) که همزمان با آغاز ایام فاطمیه افتتاح شد، مظلومیت و مصیبت شهادت این بانوی بزرگوار اسلام به تصویر کشیده شده است.


ریاض نعمه السمان، رئیس بخش هیئت‌ها و شعایر آستان مقدس حسینی، تصریح کرد: این پانوراما در چارچوب فعالیت‌های مراسم سالانه سوگواری ایام فاطمیه در کربلا افتتاح شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.
وی افزود: گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبیین مصیبت‌های این بانوی بزرگوار از طریق فعالیت‌های مختلف، پیامی برای جهانیان است تا با این بانوی اسلام، کرامت‌ها و محبت رسول اکرم(ص) نسبت به ایشان بیشتر آشنا شوند.


السلمان در ادامه با فعالیت‌های پانوراما اشاره و تصریح کرد: این پانوراما شامل فعالیت‌های متعددی می‌شود از جمله واقعه حدیث کساء و مباهله، و همچنین جایگاهی ویژه در این مکان برای معرفی بیشتر زندگی متواضع این بانوی بزرگوار اسلام و نیز آخرین خطبه‌های ایشان و واقعه شکستن پهلو و شهادت دخت نبی مکرم اسلام به‌تصویر کشیده شده است.

مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما