تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۳۶۰۵

گلگون شدن گنبد خضراء و واکنش زائران حرم نبوی

گلگون شدن گنبد خضراء و واکنش زائران حرم نبوی
اخیرا در فضای رسانه های اجتماعی ویدئویی کوتاه دست به دست می شود که حاکی از تغییر رنگ گنبد خضراء است. منتشر کنندگان ویدئو یادآور شده اند که این تغییر رنگ در شب شهادت حضرت زهرا (س) رخ داده و لذا برخی آن را به اعجاز در این شب نسبت داده اند.

چنانگه در ویدئو آشکار است، زائران در حرم نبوی واکنش همراه با تکریمی به این رخداد داشته و آن را رخدادی خارق العاده دانسته اند.


گرچه دامنه ظهور و بروز کرامات بسیار وسیع است و خونین بودن دل پیامبر اکرم (ص) بر آنچه بر زهرای اطهر (س) گذشت بر کسی پوشیده نیست و ایمان داریم که عالم در عزای فاطمه زهرا (س) عزادار است، اما از سوی دیگر باور داریم که حقیقت آنچه بر اهل بیت علیهم السلام گذشته است فراتر از آن است که با تغییر رنگ و امثال آن بخواهد روایت شود.

از نخستین روز رحلت پیامبر دل تاریخ از آنچه بر اهل بیت مطهر ایشان گذشت خونین است و بی هیچ عذر و بهانه ای آنان که در برابر آن مظالم همراهی یا سکوت کرده اند در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر اعظم (ص) در روز محشر کبری باید پاسخگو باشند.
محبان اهل بیت علیهم السلام برای بیان کرامات و منزلت اهل بیت علیهم السلام از مبانی و معارفی بسیار عمیق و مستدل برخوردارند و نیازی به استناد به این گونه موارد ندارند و اثبات و عدم اثبات واقعی بودن این موارد تاثیری در حقیقت و عمق ایمان به کرامت ائمه هدی علیهم السلام ندارد.

لکن از آنجا که بسیاری از مواقع این گونه تغییرات ناشی از برخی عوامل طبیعی فیزیکی و شکست نور و بازتاب طیف های نوری است و ممکن است در مواقع دیگری نیز به شکل طبیعی یا مصنوعی رخ دهد لذا شایسته است برای پیشگیری از خرافه گرایی و سوء استفاده های احتمالی از استناد به این گونه موارد مگر با ادله متقن و جامع الاطراف پرهیز شود.
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما