تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۳۵۵۴

جشنواره بانوی صبر برگزار می‌شود

جشنواره بانوی صبر برگزار می‌شود
دومین جشنواره بانوی صبر با نظارت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در بخش‌های کتابخوانی، وبلاگ نویسی، نشریات تجربی، شعر و دلنوشته، مسابقه پیامکی برگزار می‌شود.

از موضوعات این جشنواره می‌توان به خطبه‌های حضرت زینب(س)، مفهوم ولایت‌پذیری و ولایت در سیره حضرت زینب(س)، حضرت زینب(س) در نگاه دیگران، مقام و منزلت حضرت زینب(س)، حجاب و عفاف زینبی، اسوه‌های زینبی، زیبایی‌های واقعه کربلا از نگاه حضرت زینب(س) و حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان در جامعه اشاره کرد.

اهداف جشنواره شامل شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زینب(س) و ترویج سیره اخلاقی و سیاسی حضرت زینب(س) است.

علاقه‌مندان برای دریافت متن کتاب «زندگانی حضرت زینب(س) گردآوری شده توسط بعثه مقام معظم رهبری و پرسش‌های مسابقه مذکور می‌توانند به پایگاه‌های اطلاع رسانی جشنواره مراجعه کنند.

پاسخ به پرسش‌ها به ۲ روش پیامکی و اینترنتی انجام می‌شود که کاربران در روش اینترنتی می‌توانند به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جشنواره مراجعه کنند و در روش پیامکی به صورت ارسال یک عدد ۷ رقمی به شماره ۳۰۰۰۴۷۱۳۳۰۳۰۳۰ در مسابقه شرکت کنند.

وبلاگ‌نویسان می‌توانند از تمامی قالب‌های رایج نوشته‌های وبلاگی مانند دل‌نوشته، خاطرات، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو، روایات تاریخی و غیره استفاده کنند.

تنها از مطالب وبلاگ‌هایی داوری خواهد شد که از ۱ اسفند ماه ۱۳۹۳ تا ۳ مهرماه ۱۳۹۴ از موضوعات بیان شده در نگارش وبلاگ‌ها استفاده کرده باشند.

کاربران در بخش مسابقه پیامکی، بهترین جمله پیرامون فضائل و مناقب حضرت زینب کبری (س) یعنی جمله‌ها باید حداقل در ۵ کلمه و حداکثر در ۱۲ کلمه تولید و به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۷۱۳۳۰۳۰۳۰ ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۲ مهرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با عید سعید قربان خواهد بود و داوری‌ آثار پس از اتمام مهلت فراخوان ظرف حداکثر ۱۵ روز انجام خواهد شد. کاربران برگزیده در۱۶ مهرماه مصادف با روز مباهله از طریق پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره معرفی خواهند شد.

پایگاه‌های اطلاع رسانی جشنواره شامل www.javananemasajed.ir، www.dkm.az.ir و www.alghadirsis.ir است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما