تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۳۵۳۸

حضرت زهرا(س) الگوی کامل انسانیت است

حضرت زهرا(س) الگوی کامل انسانیت است
حجت الاسلام اذن الله خدایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حضرت زهرا (س) را سرآمد زنان عالم معرفی کرد و با بیان اینکه باید صفات یک زن کامل را از این بانوی بزرگوار آموخت افزود: این بانوی بزرگوار از شخصیت بزرگی برخودار بودند که امروز زنان باید ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند چرا که احترام خاصی به پدر بزرگوار و همسر خوب و دلسوزی برای همسرشان بودند.

وی به همسرداری حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار جدا از اخلاق نیکو با حضرت پیامبر اکرم (ص) در بحث همسرداری و زندگی مشترک با حضرت علی(ع) نیز الگویی برای تمام زنان جهان است و برای امرار معاش به همسر خود در حصیر بافی کمک می کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: این بانوی بزگوار جایگاه بسیار رفیعی در بین امت اسلام داشت ولی این جایگاه و منزلت هرگز باعث نشد ایشان از همسرداری و اطاعت امیر المومنین غافل شوند.

حجت الاسلام خدایی افزود: حضرت زهرا(س) در مسائل عبادی و کسب فضایل روحی برای تمام زنان جامعه الگو است چرا که ارتباط بسیار معنوی با خداوند داشتند و از نظر فضایل روحی و اخلاقی در بالاترین درجه قرار داشت و زنان می‌توانند در کسب فضایل روحی و خصلت‌های اخلاقی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: این بانوی بزرگوار مدیریت اجتماعی و سیاسی داشتند چرا که در صحنه سیاسی حضور بسیار پرنگی داشتند و امروز بانوان باید فعالیتهای سیاسی مردان را نظارت و آنان را راهنمایی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به دو روایت شهادت حضرت زهرا(س) امروز است یعنی ۷۵ روز بعد از شهادت پدر بزرگوارش و به روایت دیگر ۹۹ روز بعد از رحلت پدیر بزرگوار می شود و در این میان عزاداری در سه روز اول و سه روز دوم تاکید شده است.

وی افزود: زبانها از گفتن شخصیت حضرت زهرا عاجز است بنابراین باید عزاداری در شان این بانوی بزگوار در جامعه برگزار شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما