تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۳۴۴۷

نخستین جشنواره ملی سینمای دینی در مشهد مقدس برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی سینمای دینی در مشهد مقدس برگزار می شود
علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی كه در تالار اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار كرد: در راستای انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ با وعده معاون سینمایی وزیر ارشاد نخستین جشنواره سینمایی دینی با محوریت مشهد در شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با تشكر از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه های اجرایی خراسان رضوی افزود: امسال باعنوان سال پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است لذا تمامی دستگاه های اجرایی باید تا پایان سال گزارشات خود را در زمینه پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: با توجه به آغاز سال جدید دستگاه های اجرایی استان باید به بخش استقبال از زائران توجه ویژه داشته و مصوبات را به منظور اسکان و استقبال از زائران به درستی اجرا کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید در مجموع اقدامات استقبال از بهار سال ۹۴ فرهنگ فاطمی مدنظر قرار گیرد و دستگاه‌ها در کنار برگزاری باشکوه عید نوروز به ایام فاطمی توجه کنند.

رشیدیان با بیان اینكه جامعه ما نیازمند همدلی از سوی مردم است اذعان كرد: یكی از مناسبت های پیشرو روز نیكوكاری است كه باید همدلی و همکاری در روز نیکوکاری به خوبی از طرف ادارات خراسان رضوی ترویج پیدا کند و این موضوع در سال آینده ادامه‌دار و با اهمیت باشد.

وی همچنین به حضور مقام معظم رهبری در آغاز سال نو و سخنرانی ایشان در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: در همین راستا باید تمام دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی صحیح را در این زمینه داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری اظهار کرد: در برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال تفریحات بیگانه‌ ای از قبیل مواد آتش زا وارد فرهنگ اصیل ایرانی ما شده لذا باید برای کاهش حوادث در این حوزه فرهنگ‌ سازی صورت گیرد و برخورد جدی با عوامل ترویج و اشاعه این فرهنگ غلط صورت گیرد تا دیگر شاهد حوادث تلخ در این ایام نباشیم.

وی بیان كرد: یكی دیگر از اقداماتی كه باید در روزهای پایانی سال مورد توجه جدی قرار گیرد نظارت ادارات بر کنترل قیمت ها در بازار است لذا برای پایش بازار باید ادارات توجه ویژه را در آخر سال داشته باشند تا کالا با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

رشیدیان در ارتباط با پروژه‌ ها ی مصوب سفر هیئت دولت اظهار كرد: تا پایان اسفند ماه سال جاری باید پیشرفت پروژه‌های مصوب هیئت دولت در قالب گزارش به دولت ارائه شود و سخنگوی دولت در پایان سال از روند پیشرفت پروژه‌ها و نحوه عملکرد آنها بازدید خواهند داشت.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با پرداخت به موقع مطالبات كارمندان و پیمانكاران از دستگاه های اجرایی استان تصریح كرد: تمام مد‌یران دستگاه‌های اجرایی در روند پیشرفت تحقق اقتصاد مقاومتی در استان باید افزایش درآمدهای عمومی کشور و از بین بردن وابستگی به نفت تلاش کنند لذا این امر نیازمند توجه به اهداف و برنامه‌ریزی صحیح است.

در این نشست غلامحسین مظفری به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور، برات علی نیا به عنوان فرماندار شهرستان بردسكن و حسین شرافتی راد به عنوان فرماندار شهرستان تایباد معارفه شدند.

همچنین در این مراسم از فعالیت دستگاه های هلال احمر خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آموزش و پروش خراسان رضوی به عنوان سه دستگاه برتر در دهه فجر انتخاب و تقدیر شدند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما