تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۳۱۶۸

دهمین نشست مشترک روحانیون شیعه و علمای اهل سنت استان بوشهر برگزار شد

دهمین نشست مشترک روحانیون شیعه و علمای اهل سنت استان بوشهر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست گفت: هر نشست و جلسه ای که بین علمای شیعه و اهل سنت برگزار شود برای عالم اسلام مفید خواهد بود و بازتاب این جلسات برکات زیادی برای وحدت امت اسلامی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان این که یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلام احیاء مکتب اسلام بود اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی از اسلام برای جامعه بشری چهره ای را تصویر کرده بودند که نشانگر ناکارآمدی اسلام بود را به بشریت معرفی می کرد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب استکبار جهانی اسلام را به گونه ای برای افکار عمومی معرفی کرده بود که بیشتر مبتنی بر نظریه افرادی مثل مارتین لوتر و امثال آن ها که یک نگاه سکولاریستی از دین را ارائه کرده بود و می گفتند دین فقط می تواند در روابط انسان ها رابطه خود و خدا را تنظیم کند در صورتی که در نگاه دینی ما این گونه نیست.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از روش های دشمن برای جلوگیری از گسترش اسلام ایجاد اختلافات مذهبی است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان تصریح کرد: با شکست ایده اختلاف افکنی مذهبی بین مسلمانان دشمنان به ترویج روحیه برادر کشی از طریق ایجاد یک جریان خشن تکفیری برای مبارزه با شیعه و سنی پرداخت.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تمام سرویس های امنیتی کشورها همه با هم متحد شده بودند که جلو این نهضت را بگیرند ولی نتوانستند چون این انقلاب و این نظام اسلامی بر پایه ایمان توحیدی و اراده ایمانی مردم شکل گرفت و خدا حمایت کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در این نشست اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمندی که در سال های گذشته انجام می شده است تشکیل نشست روحانیون شیعه و علمای اهل سنت در استان بوده است که این نشست امسال هم با حضور روحانیون شیعه و اهل سنت استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی در دوران معاصر را عامل مهم گسترش اسلام در سطح دنیا عنوان کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات جدی که در سطح جامعه جهانی وجود دارد طرح مسئله اسلام هراسی است که دشمنان اسلام و قرآن در تلاش هستند با روش های مختلفی از جمله ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی و تربیت و حمایت از گروهک های تکفیری در جهت جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام گام بردارند.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه نظامی است که در تاریخ بشری بی نظیر است و تشکیل چنین حکومتی آرزوی صالحان بوده است و وحدت بین شیعه و سنی در این نظام در سطح قابل قبولی قرار دارد.

حسن اسماعیلی، فرماندار عسلویه در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: شهرستان عسلویه با ۴۵ هزار نفر جمعیت بومی پذیرای ۵۵ هزار نفر از جامعه صنعتی است و پایتخت انرژی ایران اسلامی با ۶۵ کیلومتر مرز آبی دارای بالاترین ضریب
امنیتی در سطح استان است.

جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: اگر امروز در کشور از نعمت وحدت و امنیت برخورداریم مرهون خون شهدا و مقام معظم رهبری هستیم و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برکت وحدت کلمه بود.

انذاری، امام جمعه اهل سنت شهر نخل تقی، در رابطه با تعامل اهل سنت با نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: اهل سنت استان نه تنها با نظام جمهوری اسلامی همراه هستند بلکه خود را فرزند انقلاب می دانند و در شکل گیری آن خود را سهیم می دانند.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام سیداحمد احمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر را یکی از استان های نمونه در زمینه وحدت مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: برادران اهل سنت در استان وفادار و دلسوز نسبت به انقلاب اسلامی هستند و تقدیم شهدای فراوان در دوران دفاع مقدس از مصادیق این مسئله به شمار می روند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در ابتدای این مراسم که در سالن همایش های سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد بیان داشت: ایجاد همدلی و وحدت در بین مذاهب اسلامی همزمان با وجود هجمه‌های منطقه‌ای و جهانی امری ضروری است.

مهدی یوسفی افزود: هم اکنون پروژه‌ای به‌عنوان اسلام هراسی ظهور و بروز یافته که در این زمینه نقش برجسته و ویژه علما و روحانیون در تعمیق و گسترش آموزه‌های وحدت آفرین دینی می‌تواند تاثیر بسزایی در خنثی سازی انواع توطئه‌ها داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این نشست عبدالله رئیسی، دبیر دهمین نشست مشترک روحانیون شیعه و علمای اهل سنت استان بوشهر بیانیه این نشست را در هفت بند قرائت کرد که شرکت کنندگان بعد از قرائت هر بند با صلوات مفاد آن را تایید کردند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما