تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۳۱۴۸

اعلام برنامه‌های بعثه برای ساماندهی مداحان عتبات عالیات

۴۷۶ مداح کد اعزام دارند
اعلام برنامه‌های بعثه برای ساماندهی مداحان عتبات عالیات
حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اجرای طرح به سازی مداحان اعزامی به عتبات عالیات، گفت: چهار هزار و ۷۶۴ مداح کد دار عضو بعثه مقام معظم رهبری هستند که کد اعزام دارند و در قالب مداح با کاروان های عتبات راهی شهرهای مقدس عراق می شوند.

وی با اشاره به اینکه در کنار هر کاروان اعزامی به عتبات عالیات یک مداح و یا یک روحانی باید حضور داشته باشد، عنوان کرد: طی طرح به سازی مداحان، یک آزمون ضمن خدمت جهت ارتقا، روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت های مداحان در چرخه اعزام بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود.

حجت الاسلام پروانه از پالایش افرادی که شرایط لازم برای اعزام به عنوان مداح کاروان های عتبات را ندارند نیز سخن گفت و اظهار کرد: در یک مقطع زمانی با توجه به افزایش تعداد کاروان‌ها و نیاز زیاد به حضور مداح و روحانی کاروان، افراد زیادی جذب شدند تا کاروان ها بدون مداح و روحانی اعزام نشوند.

وی افزود: اما اکنون تعداد مداحان تحصیل کرده و با اطلاعات بالای زیادی عضو بعثه هستند و از سوی دیگر روحانیان زیادی نیز وارد چرخه اعزام به عتبات شده اند بر همین اساس طرح به سازی در قالب طرحی ضمن خدمت شامل امتحان کتبی برای مداحان برگزار می شود و افرادی که موفق شوند امتحان کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند در امتحان شفاهی هم شرکت کرده و در نهایت آخرین لوح فشرده مداحی آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت مداحان باید۷۰ درصد امتیازهای لازم را در این سه آزمون کسب کنند.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: افرادی که امتیازهای لازم را در این آزمون کسب نکرده باشند از چرخه اعزام حذف می شوند. البته یک شرط سنی هم برای آزمون وجود دارد یعنی متولیدن سال ۱۳۲۷ به بعد می توانند در آزمون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: حدود سه سال است که مداح جدید جذب بعثه نشده و درخواست های زیادی در این خصوص وجود دارد بنابراین پس از مشخص شدن تعداد افرادی که توانسته اند امتیازهای لازم را برای حضور در چرخه اعزام کسب کنند، برای جذب مداحان جدید هم آزمون برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام پروانه در پایان افزود: البته افرادی که در آزمون قبول نشوند به مرور از چرخه اعزام حذف می شوند تا مشکل کمبود مداح برای همراهی کاروان ها به وجود نیاید.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما