تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۳۰۰۱

شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی در آزمون الزامی است

شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی در آزمون الزامی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، اعلام کرد: با توجه به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات، طرح بهسازی مداحان با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی جهت ارتقای معرفتی و مهارتی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت و حفظ توانمندی‌های آنها اجرا می‌شود.

وی ارتقاء و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق و سطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت بخشی در اعزام را از اهداف این طرح اعلام کرد.

شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی در آزمون الزامی است
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، ادامه داد: شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی و فعال در چرخه عتبات عالیات در طرح الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف و مسدود شدن پرونده مداحی در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت است.

حجت‌الاسلام پروانه اظهار کرد: مداحان برای ورود به محیط ثبت‌نام باید کد مداحی و گذرواژه (همان گذرواژه ورود به صفحه شخصی) خود را وارد کنند و در صورتی که کد مداحی و گذرواژه خود را فراموش کرده‌اند، با بعثه منطقه محل سکونت خود تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در طرح باید متولدین ۱۳۲۷ و بعد از آن بوده و دارای کد مداحی فعال در معاونت فرهنگی (سابقه اعزام و عدم منع اعزام)، باشند، افزود: ارائه گواهی پنج سال سابقه مداحی از کانون مداحان استان، بسیج مداحان یا خانه مداحان یا دو نفر از مداحان برجسته مورد تأیید معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا معادل آن (قبولی پایه سوم حوزه علمیه) از دیگر شرایط در این طرح است.

این مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: دارندگان مدرک تحصیلی سیکل به شرط اینکه از مداحانی باشند که حداقل ۱۰ سفر اعزام موفق در طول پنج سال گذشته داشته باشند و سالانه به عتبات و عالیات اعزام شده باشند، همچنین ایثارگران (فرزند، برادر و پدر شهید)، رزمندگان (با سابقه حداقل ۱۲ ماه جبهه حق علیه باطل)، جانبازان (۱۰ درصد و بالاتر) از این شرایط مستثنی هستند.

وی شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی را از مراحل تعیین وضعیت مداحان اعلام کرد و افزود: شرط قبولی در هر مرحله کسب حداقل ۶۰درصد امتیاز و شرط قبولی نهایی کسب معدل ۷۰ درصد در سه مرحله است.

حجت‌الاسلام پروانه، ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و دو قطعه عکس ۴×۳، را از مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی در این طرح اعلام و در خصوص نحوه برگزاری آزمون و زمان و مکان آن گفت: تمامی مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ۱۰ هزار تومان بوده و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می‌پذیرد و ثبت‌نام برای آزمون به صورت اینترنتی و از شنبه ۲۵ بهمن ماه تا هشت اسفند ماه از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir خواهد‌بود.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه یادآور شد: تمامی داوطلبین باید اصل و کپی مدارک مورد نیاز را بعد از ثبت نام به دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود حضورا تحویل دهند تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شرکت در امتحان صادرشود.

زمان برگزاری آزمون: نیمه دوم اردیبهشت سال آینده
وی ادامه داد: زمان برگزاری آزمون نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۴خواهد بود، که متعاقبا تاریخ دقیق آن ازطریق سامانه اعزام اعلام خواهدشد. محل برگزاری آزمون براساس تعداد داوطلبان و نیاز مناطق تعیین خواهد شد، حوزه‌های برگزاری آزمون نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام پروانه خاطر نشان کرد: شماره تلفن دفاتر نمایندگی‌های بعثه در مناطق در سایت azmoon.hajj.ir قرار داده شده است و پست الکترونیکی azmoon@hajj.ir آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و سئوالات است.

لازم به ذکر است: مداحان پذیرفته شده در آزمون ورودی سال ۱۳۹۰ از شرکت در این آزمون معاف هستند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما