تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۲۹۷۸

همدان ۲ میلیارد ریال اعتبار توسعه صحن الزهرا(س) را تأمین می‌کند

همدان ۲ میلیارد ریال اعتبار توسعه صحن الزهرا(س) را تأمین می‌کند
محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان یکشنبه، ۱۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در اجرای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف تاکنون یک میلیارد ریال جمع‌آوری و ارسال کرده است.

وی افزود: تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی برای بخشی از پروژه صحن عقیله بین هاشم در کربلا، برگزاری چهار همایش لبیک یا حسین(ع) هر فصل یک همایش و جذب نیرو برای اعزام به پروژه در چهار گروه ۳۰ نفره از دیگر تعهدات ستاد است که باید سال آینده تحقق یابد.

بادامی اظهار کرد: مشارکت در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف، طرح ترفیع گنبد حضرت ثارالله(ع) با عنوان طرح معراج و تعهد مشارکت در ساخت صحن عقیله در کربلای معلی از فعالیت‌های شاخص ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان ادامه داد: همچنین در اجرای طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) که با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان انجام می‌شود تاکنون هزینه خرید ۱۲۰ خشت طلا به مبلغ ۳ میلیارد ریال ستاد بازسازی عتبات عالیات تعهد پرداخت، در سال آینده در طرح ساخت صحن عقیله را داشته باشد.

بادامی اضافه کرد: اعزام نیروی کار متخصص و متعهد به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به منظور مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه و همچنین مشارکت در تهیه مصالح ساختمانی طرح ملی مختلف در کشور عراق از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان است.

وی اظهار کرد: تشکیل کمیته بانوان در تمامی ستادهای تابعه شهرستانی، انجام تبلیغات فراگیر محیطی، رسانه‌ای و تعامل با بانک‌های عامل، اجرای مرحله دوم طرح قدم به قدم به سوم حرم(نامه‌ای به کربلا)، برگزاری همایش بزرگ زینبیون، تأکید بر جذب اعتبارات برای هزینه‌های جاری از طریق استانداری و مساعدت در امر جذب نذورات از طریق همکاری با جهاد کشاورزی در بخش روستایی از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: تجلیل از بانوان، خیران بنام و نیکوکاران در سطح استان، چاپ و توزیع بیش از سه هزار تقویم جیبی با تبلیغات عملکرد و فعالیت ستاد در تهران، انتقال فرش اهدایی هیأت رزمندگان اسلام استان همدان به متراژ ۶۲ مترمربع به حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا و اختصاص بخشی از پروژه‌های در دست اقدام برای اعزام نیروهای فنی از سوی استان همدان سایر اقدامات ستاد برای سال آینده است.

بادامی همچنین از برگزاری مراسمی به منظور تفکیک کامل دلنوشته‌ها، نامه‌ها و نقاشی‌های طرح قدم به قدم به سوی حرم(نامه‌ای به کربلا) خبر داد و گفت: در این طرح که از محرم امسال با چاپ ۶۰ هزار نامه و توزیع آن در مدارس، هیئت‌های مذهبی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام شد، عاشقان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دلنوشته‌ها و نقاشی‌های خود را ارائه دادند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما