تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۴۸۴۷

بازسازی عتبات عالیات ابراز ارادت قلبی به اهل بیت(ع) است

بازسازی عتبات عالیات ابراز ارادت قلبی به اهل بیت(ع) است
محمد علی بادامی ظهر چهارشنبه در همایش کمیته خواهران بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه اهمیت عتبات عالیات برکسی پوشیده نیست، افزود: تشکیلات ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیلات مردم نهاد است که به عنوان خادمان بقاع متبرکه با حمایت های مردم استان همدان در راستای تکمیل پروژه های در دست ساخت حرم های مطهر تلاش می کند.

وی اظهارداشت: هدف از بازسازی، تعمیر، مرمت، تخریب مجدد، ساخت مجدد، توسعه و غیره حرم های مطهرخدمت به اهل بیت (ع) و زائران آنهاست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه این ستاد از یک دهه پیش فعالیت خود را درهمدان آغاز کرده است، ابراز داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از ابتدای فعالیت خود تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری های سنگن و پروژه های عظیم اجرا کرده است.

محمد علی بادامی به اقدامات و فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در کشور عراق اشاره کرد و عنوان کرد: مشارکت در پروژه عظیم توسعه حرم امام علی (ع) به نام صحن فاطمه الزهرا (س) در نجف اشرف به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان، اعزام نیروهای فنی، مهارتی و متخصص در رشته های مورد نیاز به صورت افتخاری به عتبات عالیات برای مدت حداقل ۳۰ روز به تعداد ۹۰۰ نفر و مشارکت در ساخت وضوخانه در سامرا به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، از جمله این اقدامات است.

وی مشارکت در اجرای طرح عظیم پروژه عقیله بنی هاشم در کربلا به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، مشارکت در پروژه ترفیع گنید مطهر حرم امام حسین (ع) به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان وجه نقد و نیم کیلو طلا، ساخت و نصب ستون های مجمع سیدالشهدا و بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی سیدالساجدین، را از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان بیان کرد.

بادامی گفت: برگزاری مراسم استقبال مردمی با فرهنگ عاشورایی هنگام عبور کاروان های حامل پنجره ضریح قتلگاه، درب های باب الشهدا، سقاخانه های حرم های شریف، مناره های ساعت حرم طفلان مسلم و درهای حرم حضرت عباس و دیگر مصالح ساختمانی از همدان و شهرستان های تابعه با حضور هیئات مذهبی و همکاری دراسکان و پذیرایی از آنها از مهمترین اقدامات این ستاد است.

وی یادآورشد: پس ازسرنگونی صدام حسین بقاع متبرکه تغییرات زیادی داشته اند و همدانی ها در این زمینه همکاری و مشارکت چشمگیری داشته اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در ادامه به فاز سوم بازسازی عتبات عالیات که شامل توسعه حرم های مطهراست اشاره کرد و گفت: این مهم با هزینه های معمولی امکان پذیر نیست و نیاز به برنامه ریزی های خاص دارد که تا کنون دراستان همدان پنج میلیارد تومان جمع آوری شده که ۱۴ کیلوگرم طلا نیز شامل می شود.

محمد علی بادامی همچنین به ساخت و بازسازی گنبد جوادین اشاره کرد و افزود : در همین راستا ۲۲۰ خشت طلا در استان همدان تهیه شده است.

وی همچنین از اختصاص ۳۰۰میلیون تومان وجه نقد و نیم کیلوگرم طلا به منظور ساخت و ترفیع حرم مطهر امام حسین (ع) خبرداد و یادآورشد: اجرای طرح عظیم صحن عقیله بنی هاشم توسط آیت الله سیستانی به ایرانی ها واگذارشده و این پروژه در ۱۱۶ هزارمترمربع زیربنا و چهار طبقه ساخته می شود و در حال حاضرکارهای مقدماتی شامل گودبرداری انجام شده است.

وی آماده کردن افکارعمومی و جذب مشارکت های مردمی در این زمینه را وظایف کمیته های بازسازی ستاد عتبات عالیات استان همدان عنوان کرد و افزود: فعالان این عرصه واسطه بین بندگان خدا و اهل بیت هستند.

این مسئول از جمع آوری ۱۴ کیلو گرم طلا به نیت ۱۴ معصوم از ابتدای آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خبرداد و اظهارداشت: در چند ماه گذشته یک قطعه زمین کشاورزی به متراژ ۱۵ هزار مترمربع توسط خیر همدانی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان به منظوربازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در ادامه به شیوه های تبلیغ و جمع آوری مشارکت های مردمی اشاره کرد و ابراز داشت : در این زمینه اخلاص وجودی و امانت داری باید درصدر اقدامات قرار گیرد.

محمد علی بادامی بزرگداشت و حفظ منزلت اولیای الهی، امام شناسی، عامل بودن به دستورات اهل بیت (ع)، قرائت زیارت ائمه معصومین (ع) حفظ، نگهداری و تعمیربقاع متبرکه را از وظایف کمیته بازسازی عتبات عالیات دانست.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما