تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۲۹۱۶

پاسخ یک مسئول به چرایی اسکان زائران ایرانی در هتل‌های مستعمل کاظمین: چاره‌ای نداریم

پاسخ یک مسئول به چرایی اسکان زائران ایرانی در هتل‌های مستعمل کاظمین: چاره‌ای نداریم
محسن نظافتی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص دلایل بروز حادثه‌ای که صبح روز گذشته در یکی از هتل‌های شهر کاظمین رخ داد و منجر به فوت یک زائر ایرانی شد، گفت: این حادثه به دلیل بروز آتش‌سوزی در سیم‌کشی برق هتل رخ داد.

وی با اعلام این مطلب که قبل از اعزام کاروان‌ها به شهر کاظمین هتل‌ها مورد بررسی قرار گرفته بودند، گفت: زائران ایرانی طی هشت ماه گذشته به شهر کاظمین اعزام نمی‌شدند اما زائران سایر کشورها و حتی زائران کاروان‌های آزاد ایران به این شهر سفر می‌کردند و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

نظافتی با تأکید بر اینکه هتل‌های کاظمین دارای کارت فعالیت از گردشگری عراق هستند، عنوان کرد: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هتل‌های شهر کاظمین هتل‌های مستعمل هستند اما ما چاره‌ای نداریم و مجبور هستیم زائران را در هتل‌ها اسکان دهیم.

تقاضا برای اقامت طولانی‌تر در شهر کاظمین بسیار زیاد است
وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به کیفیت پایین هتل‌های شهر کاظمین بهتر نیست زائران در این شهر اقامت نداشته باشند، گفت: البته کاروا‌ن‌های سه یا چهار روزه عتبات عالیات در کاظمین اقامت نمی‌کنند و فقط کاروان‌های هفت روزه یک شب در کاظمین اقامت می‌کنند. اما تقاضا برای اقامت طولانی‌تر در شهر کاظمین بسیار زیاد است و زائران ایرانی با توجه به اینکه حرم مطهر دو امام معصوم(ع) در شهر کاظمین وجود دارد، علاقه‌مند هستند بیشتر در این شهر اقامت کنند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه امکانات اسکان بیشتر و بهتر در شهر کاظمین اصلاً وجود ندارد، گفت: سازمان حج و زیارت در این خصوص نمی‌تواند اقدامی انجام دهد چون مشکلات مربوط به ضعف زیرساخت‌های کشور عراق است اما از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت شده است که در شهرهای مقدس عراق برای ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم از ایران و هم از سایر کشورها سرمایه‌گذارانی در حال ساخت هتل در سه شهر مقدس عراق هستند و باید منتظر ماند تا ساخت هتل‌های جدید به اتمام برسد.

نظافتی در ادامه گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی اعزام روزانه ۲۰۰ کاروان به عراق را دارد اما به دلیل نبودن زیرساخت‌ها مجبور هستیم با ظرفیت کمتری زائر اعزام کنیم و در حال حاضر روزانه ۸۰ کاروان به عراق اعزام می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما