تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۲۹۰۶

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» اکران خصوصی شد

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» اکران خصوصی شد
مراسم اکران خصوصی فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری که قرار است در بخش مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود عصر سه شنبه هفتم بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، منوچهر محمدی تهیه کننده سینما، محمد آفریده، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی، سهیل جهان بیگلری و بهروز مفید تهیه کنننده فیلم برگزار شد.

در ابتدای مراسم داریوش یاری کارگردان فیلم در سخنان کوتاهی بیان کرد: بعد از ساخت فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» من سکوت کردن را بیشتر دوست دارم و اتفاقا این مسئله از جمله چیزهایی است که از این فیلم یاد گرفتم.

وی افزود: «کربلا جغرافیای یک تاریخ» تلاش دارد تا دو روایت را به صورت همزمان نمایش دهد. اول اینکه واقعه تاریخی عاشورا در سال ۶۱ ه. ق را بیان می کند و دیگر اینکه زایش یک حماسه از درون حماسه عاشورا را که در فرهنگ های مختلف کشورهای اسلامی به ویژه در ایران اتفاق افتاده است، نشان می دهد و اینکه چگونه این حادثه و شخصیت های آن تبدیل به اسطوره شدند.

این مستندساز درباره پروسه تولید اثر خود گفت: تولید این مستند ۵ سال طول کشید زیرا ما باید برای بخش های تاریخی آن به سفر می رفتیم و گنجینه کربلا را از نزدیک می دیدیم همچنین باید با تولیت حرم صحبت می کردیم.

یاری در ادامه گفت: به نظرم اتفاقی که باید درون من می افتاد، رخ داده است با این حال من هنوز تشنه این راه هستم.

کارگردان مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با بیان اینکه می خواهم حسی را ساده و صمیمی بیان کنم، عنوان کرد: وقتی من قرآن را می خواندم و با آیات نماز، زکات، خمس و سرکوب ظالمان مواجه می شدم متوجه معانی آنها نمی شدم و برایم ترجمه نمی شد و حالا در طول ساخت این مستند، حسین بن علی (ع) برای من آدرس خدا شد و این فیلم در واقع هدیه خدا برای من بود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما