تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۲۶۹۰

نمایشگاه کتب خطی با موضوع حضرت محمد(ص) برپا می‌شود

نمایشگاه کتب خطی با موضوع حضرت محمد(ص) برپا می‌شود
در نمایشگاه کتب خطی، چاپی و چاپ سنگی از میان گنجینه ارزشمند موجود از کتاب‌های خطی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مجموعه نفیسی با موضوع حضرت محمد(ص) نظیر چهل حدیث، شرح شمائل نبوی، نصیحت نامه پیامبر(ص) به علی بن ابیطالب(ع) و عقودالدرر فی حل ابیات المطول و مالنختصر گزینش شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

علاوه بر کتاب‌های خطی مجموعه ارزشمندی از کتاب‌های چاپ سنگی با موضوع حضرت محمد(ص) مانند «مفتاح النبوه»، «الکوکب الدری فی احوال النبی»، «حیات فخر کائنات»، «معارج النبوه فی مدارج الفتوه»، «میزان السماء» و «حقایق ناصری» نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از ۱۵۰ هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی و بیش از سه میلیون و هشتصد هزار جلد کتاب چاپی در موضوع‌های گوناگون، یکی از گنجینه‌های عظیم مکتوب بشری است و از مجموع کتاب‌های چاپی نیز تعداد ارزشمندی با موضوع حضرت محمد(ص)، وحدت و انسجام اسلامی مانند اتحاد ملی و انسجام اسلامی، حدیث برادری در سیره نبوی، پیام وحدت، در طریق وحدت اسلامی و اهل بیت(ع) محور وحدت، گزینش شده و در معرض دید عموم گذاشته شده است.

گفتنی است، این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۲ دی‌ماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما