تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۳۸۲

رأفت امام رضا(ع) موجب ماندگاری شعر ضامن آهو شد

رأفت امام رضا(ع) موجب ماندگاری شعر ضامن آهو شد
محمود بشیری، شاعر اهل بیت(ع) درباره سرودن شعر ضامن آهو گفت: شعر ضامن آهو را در راستای بازگو کردن پیام‌های این داستان در قالب شعر سروده‌ام.

وی با بیان اینکه امام هشتم(ع) با ضامن شدن به آهو، دل صیاد را مسخر کرد، گفت: از کودکی آروزیم بیان داستان ضامن آهو در قالب شعر بود که خود به لطف امام هشتم(ع) این ابتکار ذهنی من با سرودن شعر ضامن آهو اشکار شد.

شاعر شعر ضامن آهو اظهار کرد: اخلاق عالی و آراسته امام رضا (ع) دوستی عام و خاص را به خود جلب کرده است و ایشان تجلی روح نبوت و مصداق بارز رسالت‌ هستند.

وی با اشاره به این فرموده معصوم(ع) که «اگر مردم دنیا با زیبایی کلام ما آشنا شوند، تابع ما می‌شوند» در صورتی که پیام ائمه معصومین(ع) با جذابیت ارائه شود، بهترین الگوی تربیتی، اخلاقی و دینی برای همه دنیا خواهد بود.

این شاعر آئینی عنوان کرد: انسان بدون ولایت معنایی ندارد و این موضوع با توجه به وجود پاک حرم شریف امام هشتم(ع) باعث شده است که مردم همواره پیرو ولایت باشند و در این راستا گام بردارند.

وی اظهار کرد: حرم امام رضا(ع) همچون سفره رنگینی است که همگان به دور آن جمع شده‌اند و ایرانیان با توجه به درک خود باید از این نعمت بهره‌مند و با زوایای مختلف شخصیتی این امام همام آشنا شوند.

بشیری انسانی مهم‌ترین مؤلفه برای شعر آئینی سنجیده را رضایت اهل بیت(ع) و روسفیدی شاعر در نزد ائمه اطهار(ع) خواند و اظهار کرد: شاعر مذهبی باید ادبیات‌ خوانده باشد.

وی افزود: اینکه ما را شاعر اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند و به این اسم می‌شناسند، وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند چرا که وصل شدن ما به آستان با برکت اهل بیت(ع) و ادعای نوکری و عاشقی ما، باعث شده به نوعی نشان‌دهنده سیره اهل بیت(ع) در جامعه باشیم.

بشیری با اشاره به اینکه میزبانی ایرانیان از امام رضا(ع) باعث اعتلا و پایداری ایران اسلامی شده است، گفت: امام رضا(ع) هیچ تفاوتی بین خود و دیگران قائل نبودند و کردار و رفتار انسان را مهم‌ترین وجه تفاوت افراد می‌دانستند که این موضوع باعث جلب یاران بی‌شمار در اطراف این امام همام شده بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما