تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۲۳۵۴

پیاده‌روی اربعین نمایش قدرت‌ شیعه بود

پیاده‌روی اربعین نمایش قدرت‌ شیعه بود
حجت‌الاسلام عباس اسکندری ظهر یکشنبه در گفتگویی که به صورت مستقیم از کربلای معلی در شبکه یک سیما پخش شد، پیاده روی عظیم اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عشق و ارادت خالصانه مردم به ائمه اطهار به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) دانست که این تفکر مایه حفظ و قدرت مسلمانان می‌شود.

وی به تشریح پیام‌های سیاسی و دستاوردهای معرفتی این پیاده روی پرداخت و گفت: این پیاده روی عاشقانه و عارفانه برای تکفیری‌ها و داعشی‌ها که شیعه، سنی، مسیحی و... را از دم تیغ لجاجت و خشک مغزی می‌گذرانند پیام شفافی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: زائران حسینی با نمایش اقتدار خود در قالب پیاده روی اعلام می‌کنند که همانگونه که حسینیان در روز عاشورا از سربریدن‌ها نترسیدند و ایستادگی کردند، آنها هم از اهداف و آرمان‌های والای خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: این پیاده روی به دشمنان اسلام پیام واضح دارد که سلاح‌ها را از روی سر ملت‌ها بردارند تا مردم به لحاظ تاثیر دین بر فطرت انسان، راه خودشان را انتخاب کنند و سعادتمند شوند.

وی عبرت‌آموزی از سرنوشت یزید و سایر دشمنان ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ را پیام دیگر این پیاده‌روی ذکر کرد و افزود: هر کسی که در طول تاریخ با ائمه اطهار دشمنی کرد مورد تنفر مسلمانان است، در حالی که میلیون‌ها زائر به عشق اباعبدالله الحسین(ع) با پای پیاده در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کند و به یاد مصیبت‌ها آل الله بر سر و سینه می‌زنند.

وی گفت: اگر می‌بینید که مردم ما اینقدر به حضرت سیدالشهدا(ع) عشق می‌ورزند و در تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی به عرض ارادت می‌پردازند به دلیل این است که امام حسین(ع) مسیر آزادمردی، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان را به ما آموخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دستاوردهای معرفتی پیاده روی اربعین را عمیق دانست و گفت: وقتی محبت و معرفت واقعی نسبت به امام حسین(ع) در دل عاشقان ایشان قرار گرفت، اعمال آنها در مسیر رضایت خداوند و ائمه اطهار خواهد بود.

به اعتقاد وی پایبندی به نماز جماعت در اول وقت، حضور در پایگاه معنوی مسجد، پاکدامنی، عفت، رعایت حجاب و عفاف اسلامی و سبک زندگی اسلامی از راه‌های ماندگاری دستاوردهای معرفتی پیاده روی اربعین است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما