تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۲۲۸۰

برپایی مراسم عزاداری قومیت‌های مختلف در میدان امام حسین(ع)

برپایی مراسم عزاداری قومیت‌های مختلف در میدان امام حسین(ع)
شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی و مناسبت‌های ماه صفر برنامه‌های ویژه‌ای در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار می‌کند.

از جمله این برنامه‌ها برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین از میدان امام حسین(ع) تا آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است. این مراسم از ساعت هفت صبح روز اربعین با قرائت زیارت عاشورا در میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و سپس مردم از ساعت هفت و ۳۰ پیاده‌روی خود را به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌کنند.

مسیر مستقیمی برای این پیاده روی مشخص شده است یعنی پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا خیابان شهید رجائی و در نهایت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) صورت می‌گیرد. البته دو مسیر فرعی هم در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند از خیابان آزادی و امامزاده حسن به خیل راه‌پیمایان بپیوندند.

لازم به ذکر است در این مسیر خیمه‌ها، چادرها، سکوهای عزاداری و نمایشگاه‌های متعددی برپا خواهد شد؛ البته عزادارن حسینی که نمی‌‌توانند در مراسم پیاده‌روی شرکت کنند، از ساعت ۱۰ صبح با حضور در میدان امام حسین(ع) می‌توانند در مراسم عزاداری این میدان حضور داشته باشند.

در پنج خیمه مستقر در این میدان نیز از ۱۴ آذر ماه هر شب مراسم عزاداری قومیت‌های مختلف برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با خانواده‌های خود در این مراسم حضور داشته باشند.

پرده‌خوانی، نمایشگا‌ه‌های مفهومی با عناوینی از قبیل «از حجاز تا کربلا»، آشنایی با چهره داعش، ارتباط داعش با صهیونیسم، صهیونیسم بین‌المللی، صهیونیسم یهودی و صهیونیسم مسیحی دایر است.

۲۸ ماه صفر (۳۰ آذر ماه) مصادف با اربعین حسین علاوه بر سایر برنامه‌های ویژه اربعین سالروز دفن پنج شهید گمنام در میدان امام حسین(ع) نیز هست که به این مناسبت نیز مراسم ویژه‌ای برپا خواهد بود. همچنین ۳۰ ماه صفر (دوم دی ماه) به مناسبت شهادت امام رضا(ع) نیز مراسم عزاداری برپا می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما