تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۲۱۸۴

مداحان از اعمالی که خلاف اسلام ناب ومکتب تشیع است خودداری کنند

مداحان از اعمالی که خلاف اسلام ناب ومکتب تشیع است خودداری کنند
حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا شامگاه پنجشنبه(۱۳آذر) در جمع مداحان این شهرستان در مسجد صاحب الزمان شفت محله اظهار کرد: عزادارى و برپايى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولياء خدا امرى است كه ريشه در قران و سيره نبوى(صل الله علیه و اله) وسيره امامان(علیهم السلام) دارد و اين عزادارى‏‌ها مصداق مودت اهل بيت(علیهم السلام) است.

وی افزود: در چند سال اخیر به میزان چشمگیری فعالیت‌های غرب و سایر دشمنان تشیع در تقابل با اداء شعائر حسینی و مذهبی شیعه تغییر یافته است .

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه غرب درصدد است تا دین اسلام را به تحریف بکشاند، گفت: آنچه حوزه ادبیات عاشورایی را آسیب پذیر می‌کند، کم توجهی مداحان به شعر عاشورایی است.

احمدی‌پور تصریح کرد: برخی از ذاکرین در مدایح اهل بیت (علیهم السلام) تعبیراتی مانند (مست مستم من، هر چه باداباد، علی پرستم من، و... ) را به کار می‌برند که با شان اهل بیت (علیهم السلام)منافات ندارد و نباید از این گونه اشعار استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه مداحان باید در نوحه‌های خود به دو موضوع مهم توجه کنند، اظهار کرد: نخست اینکه بعضی از آهنگ‌ها و الحان در سینه زنی ها تناسبی با مجلس امام حسین(علیه السلام) ندارد که باید از آن دوری شود و دوم این که مرثیه خوان‌ها از اشعاری که در آن احساس ذلت، حقارت و ضعف از اهل بیت به چشم می‌خورد استفاده نکنند.

احمدی‌پور با بیان اینکه امروزه دشمنان از برخی آسیب‌های عزاداری همچون قمه زنی و یا تقلید از خوانندگان پاپ سوء استفاده می‌کنند، افزود: مداحان نباید اجازه دهند محافل عزاداری و سوگواری بهانه ای برای رسانه‌های بیگانه شود.

وی با بیان اینکه مداحان باید از اعمالی که خلاف اسلام ناب ومکتب تشیع است خودداری کنند، گفت: قمه زنی، استفاده از تمثال ها و عکس‌ها، لطمه زدن شخص به خودش و به هر نوعی حرام است و باید از مداحی هایی که سبب وهن و توهین به دین است و محتوای توهین آمیزی دارد جلوگیری شود.

در ادامه مراسم یک مداح پیرغلام و سه مداح جوان به نوحه خوانی پرداختند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما