تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۱۹۷۴

جهل، ریشه همه بدعت ها و قمه‌ زنی عامل وهن شریعت است

جهل، ریشه همه بدعت ها و قمه‌ زنی عامل وهن شریعت است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در دیدار با دانش آموزان فعال فرهنگی دبیرستان های کاشان گفت: در جامعه توحیدی اگر امر به معروف و نهی ازمنکر منزوی شود فرایض دیگر را تحت شعاع قرارخواهد داد، بنابراین در جامعه ای که این فریضه احیاء شود تمامی حسنات وجود خواهد داشت و درصورت عدم این فریضه تمامی حسنات به تدریج کم رنگ خواهد شد.

وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید، اگر تمام کارهای نیک بعد از جهاد فی سبیل الله در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر ترازو باشد، جهاد در راه خدا مانند قطره ای در برابر امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان عامل سعادت انسان و حیات جامعه نام برد و تأکید کرد: در جامعه ای که امربه معروف و نهی از منکر احیاء شده باشد هر چیزی سرجای خودش قرار دارد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به برخی از بدعت ها در جامعه، منشاء تمامی بدعت ها در جامعه را عدم آگاهی افراد اعلام کرد و یادآورشد: هیچ کدام از حرکات ناموزون در برخی از عزاداری ها از سوی علما انجام نمی شود، بنابراین حرکت هایی که بر خلاف مصالح دین و جامعه باشد موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

وی منشاء تمامی بدعت ها را جهل و عدم آگاهی اعلام کرد و افزود: بخش عمده ای از بدعت ها به دلیل تبلیغات سوء خارج از کشور از جمله قمه زنی است که دشمن با تهیه فیلم هایی از قمه زنی در عراق و انتشار آن در سراسر جهان به دنبال وارد کردن خدشه به اسلام است تا آن را دینی خشن معرفی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فیلم قمه زنی ها را رسانه های خارجی منتشر می‌کنند و با تبلیغات رسانه ای خود این اقدام را نتیجه و تفکر بی رحمی و خشونت انقلاب اسلامی به دنیا معرفی می‌کنند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب قمه زنی را جایز ندانسته است یادآورشد: هر چند در قدیم قمه زنی در عزاداری ها سنت بوده است اما امروز به دلیل شرایط و جایگاه شیعه درجهان قمه زنی باعث وهن شیعه می‌شود و این اقدام از طرف علما جایز دانسته نشده است.

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآورشد: بخشی از بدعت ها به دلیل جهالت انسان ها است و بخشی دیگر به دلیل تبلیغات سوء خارجی است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما