تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۱۹۲۰
در نخستين جلسه ستاد فرهنگی اربعين در كربلا مطرح شد؛

راه‌اندازی ايستگاه فرهنگی اربعين در بين راه نجف تا كربلا

راه‌اندازی ايستگاه فرهنگی اربعين در بين راه نجف تا كربلا
نخستين جلسه ستاد فرهنگی اربعين با حضور حجت الاسلام احمدی، حجت الاسلام اباذری رايزن فرهنگی ايران در عراق، حجت الاسلام احساني كارشناس مسؤول نمايندگي بعثه مقام رهبري و جمعي از نمايندگان نهادها و موسسات در محل نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تشكیل شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام احسانی ضمن خیرمقدم به مهمانان، گفت: تمام ظرفیت‌های نمایندگی بعثه آماده خدمات رسانی فرهنگی در ایام اربعین هستند.

سپس حجت‌الاسلام حمید احمدی با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این ستاد گفت: هدف از تشكیل این ستاد نمایش عزت و اقتدار شیعه و برگزاری آبرومندانه این همایش عظیم جهانی است و امسال شاهد تحول خوبی در عرصه فرهنگی و خدماتی در ایران و عراق خواهیم بود.

وی خاطرنشان كرد: ستاد فرهنگی اربعین با با همكاری ۲۶ نهاد، مؤسسه و سازمان‌های مردم نهاد آغاز به كار كرده و این ستاد اقداماتی برای ایجاد هماهنگی‌هایی و هم افزایی فرهنگی در حوزه مراسم اربعین انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام احمدی از تولید محصولات فرهنگی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ویژه اربعین خبر داد و گفت: با كمك مراكز فرهنگی محصولات مختلف فرهنگی آماده و در حال چاپ هستند.

مسؤول ستاد فرهنگی اربعین تصریح كرد: تعداد قابل توجهی بسته فرهنگی شامل محصولاتی چون كتاب‌های ادعیه، پرچم، شال، بروشور و غیره نیز مورد تقاضای زائران اربعین بود كه با كمك مؤسسات مختلف این محصولات در حال آماده‌سازی است. برپایی نمایشگاه و بخش فرهنگی در شش موكب بین راه از جمله دیگر برنامه هایی بود كه احمدی از آنها یاد كرد.

وی از راه‌اندازی پرتال ویژه مباحث فرهنگی اربعین خبر داد و گفت: این پرتال طی هفته آینده با هدف اطلاع‌رسانی دینی در خصوص اربعین به صورت رسمی كار خود را آغاز می‌كند.

حجت الاسلام احمدی از تهیه كلیپ و فیلم مورد نیاز پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: همچنین مداحی‌های مناسبی به زبانهای عربی و فارسی و از مداحان مشهور ايران و عراق جمع آوري شده كه در قالب فلش مموري و لوح فشرده در اختيار همه مواكب بقرار می‌گیرد.

مسؤول ستاد فرهنگی اربعین همچنین از همكاری با سازمان اوقاف و امور خیریه نیز خبر داد و گفت: این سازمان علاوه بر چاپ قرآن، مفاتیح و ادعیه برای زائران از تمام امامزادگان مسیر عبور زائران اربعین در ایران را به عنوان پایگاه‌هایی برای ارائه خدمت به مردم و توزیع بسته‌های فرهنگی در اختیار ستاد قرار داده است.

در ادامه حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز گزارشی از فضای فرهنگی اربعین و عراق ارائه كرد.

وی همچنین از راه اندازی ایستگاههای ویژه فرهنگی خبر داد و گفت: هماهنگونه كه ایستگاه‌های خدمات رسانی در بین راه نجف تا كربلا وجود دارد، با هماهنگی ستاد تصمیم داریم چند ایستگاه نیز مخصوص فعالیت‌های فرهنگی در بین راه نجف به كربلا و بصره به ناصریه راه اندازی شود كه پیش بینی می‌شود تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

در ادامه هر یك از نمایندگان موسسات و نهادهای فرهنگی، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه كردند
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما